| کد مطلب: ۴۵۹۲

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

حلقه مفقود نهضت ملی مسکن خسارت 7 میلیون دلاری نگران میوه شب عید نباشید

rahbar iraj

حلقه مفقود نهضت ملی مسکن

پروژه نهضت ملی مسکن اما و اگر زیاد دارد و برخی کارشناسان عقیده دارند این پروژه در شرایط فعلی محکوم به شکست است. ایرج رهبر، نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن با حضور بخش خصوصی به اهداف تعیین‌شده خواهد رسید، گفت: «از توان فنی بخش خصوصی برای اجرایی کردن این طرح استفاده می‌شود، اما از پتانسیل مالی آن تاکنون بهره‌برداری نشده و در واقع حلقه مفقوده‌ای برای توسعه مسکن خواهد بود. پیشنهادی که در این جلسه مطرح کردیم، این بود که برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، در کنار آورده مردم به هر میزان و تسهیلات بانکی، از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود که مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفت. در نهضت ملی مسکن دو موضوع بسیار مهم هستند که یکی زمین است که دولت در این بخش متعهد شده که زمین را تامین کند و مسئله دیگر تامین منابع مالی می‌باشد که با توجه به تورم در صورتی که پروژه زمان‌بر شود، هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت؛ در نتیجه قیمت تمام‌شده بسیار بیشتر خواهد شد.»

johari

خسارت 7 میلیون دلاری

گزارش‌ها حاکی از آن است که با تمرکز روی سی‌ان‌جی بدون اینکه دولت یک ریال سرمایه‌گذاری کند، امکان صرفه‌جویی روزانه تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین وجود دارد. محسن جوهری، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: «قبل از تعطیلی مجدد روزی ۷ میلیون دلار عدم‌النفع داشتیم، زیرا کاهش روزانه ۷ میلیون مترمکعبی سی‌ان‌جی موجب افزایش مصرف بنزین معادل ۷ میلیون لیتر شد و علاوه بر این خسارت زیادی به جایگاه‌داران سی‌ان‌جی به دلیل تعطیلی جایگاه‌ها وارد شد که البته از دولت درخواست کرده‌ایم خسارت وارده جبران شود. دوره اول توقف عرضه جایگاه‌های سی‌ان‌جی ۲۲ روز طول کشید و بیشتر تعطیلی‌ها در استان‌های خراسان، گلستان، مازندران و گیلان، آذربایجان غربی و اردبیل بود و اکنون مشکل برطرف شده و کل جایگاه‌ها فعال هستند. در حال حاضر مخازن یک میلیون ناوگان فعلی که از سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند نیاز به تعویض و نوسازی دارد. چندین بار درخواست دادیم که دولت حداقل نسبت به تعویض این ناوگان اقدام کند اما تاکنون کاری انجام نشده است.»

daraeinejad

نگران میوه شب عید نباشید

قیمت کالاهای اساسی در چندماه اخیر رشد زیادی داشت و همین موضوع مردم را برای تامین کالای شب عید نگران کرده است. مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: «قیمت سیب و پرتقال شب عید تابع عرضه و تقاضاست، اما به‌دلیل فراوانی عرضه پیش‌بینی می‌شود که نوسان ‌چندانی نداشته باشیم. با توجه به ذخیره‌سازی سیب و پرتقال، نگرانی بابت تامین میوه شب عید نداریم. با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، تقاضای چندانی برای خرید میوه در بازار وجود ندارد. از ۵ اسفند اتحادیه بارفروشان تنظیم بازار میوه و توزیع سیب و پرتقال کشاورزان را آغاز می‌کند، همچنین سازمان میادین از ۱۵ اسفند و تعاون روستایی از ۲۰ اسفند اقدام به عرضه سیب و پرتقال خواهد کرد. قیمت سیب و پرتقال تابع عرضه و تقاضاست، اما بنابر وعده قبلی اتحادیه بارفروشان اقدام به عرضه سیب و پرتقال ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار خواهد کرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی