| کد مطلب: ۴۴۲۶

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

عیدی معادل پول کت و شلوار! مبل‌سازی در آستانه ورشکستگی خرید قسطی لوازم خانگی

asadi mohamad

عیدی معادل پول کت و شلوار!

عیدی امسال پولِ یک دست کت و شلوار هم نیست. محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته گفت: «هیچ حرفی نیست که رقم عیدی بسیار پایین است، یک میلیون و هشتصد میلیون تومان هیچ بخشی از هزینه‌های عید خانواده‌های بازنشسته را پوشش نمی‌دهد و به همین خاطر قصد داریم نشستی با مدیرعامل تامین اجتماعی داشته باشیم.» او افزود: «روی این عدد واقعاً نمی‌توان اسم عیدی گذاشت؛ عیدی با این رقم در خورِ کرامت آدم‌ها نیست. فرض محال بگیریم که همه در رفاه هستند و سفره‌ها خالی نیست، الان کجا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود یک‌دست کت و شلوار خرید؟ دولت عیدی را برای همه گروه‌ها از کارمندان شاغل و بازنشسته گرفته تا نظامی‌ها، یکسان تعیین می‌کند؛ کارگران بازنشسته را هم مشمول همین مصوبه قرار می‌دهد درحالی‌که کارگران بازنشسته معتقدند بایستی برابر با کارگران شاغل، عیدی پایان سال بگیرند.»

abasi abdolhosein

مبل‌سازی در آستانه ورشکستگی
بیش از ۵۰ درصد مبل‌سازان و فروشندگان مبل در آستانه ورشکستگی و تعطیلی هستند. عبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه مبل‌سازان تهران با بیان اینکه قیمت تمام‌شده تولید مبل در یک سال گذشته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته، گفت: «تا همین چند سال پیش برای اجاره یک مغازه در مراکز خرید و بازارهای مبل باید فرد متقاضی چند ماه را در صف انتظار و نوبت باقی می‌ماند. اما حالا شرایط به‌قدری وخیم است که بسیاری از مغازه‌ها در آستانه شب عید خالی هستند و مشتری برای آنها وجود ندارد.» او افزود: «رکود در بازار مبل و کاهش قدرت خرید مردم می‌تواند تهدید بزرگی برای اشتغال کشور باشد و دولت باید فکری به حال این مسئله بکند، اما متاسفانه دولت فراموش کرده که چنین صنعتی در کشور وجود دارد و برنامه‌ای برای حمایت از این صنعت ندارد.»

pazooki akbar1

خرید قسطی لوازم خانگی

امروز توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی که فقط عامل فروش هستند، حتی نمی‌توانند سود مصوب را دریافت کنند، زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است و به خرید اقساطی روی آورده‌اند. اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران با تکذیب افزایش ۶۰درصدی قیمت لوازم‌خانگی، گفت: «درخواست افزایش قیمت لوازم‌خانگی مورد پذیرش دولت قرار نگرفته است. برخی تولیدکنندگان با عرضه کالاهای قدیمی خود با کدهای جدید، ترفندی برای افزایش نرخ‌ها یافته‌اند.» او افزود: «این شرایط در حالی است که تولیدکننده می‌گوید همه مواد اولیه تولید لوازم خانگی از جمله ورق فولادی، محصولات پتروشیمی، رنگ، پلاستیک، PP و غیره و نرخ ارز گران شده است، اما اگر تولیدکننده بخواهد افزایشی برای محصولات خود داشته باشد، از زمان درخواست تا موافقت احتمالی با افزایش نرخ، دست‌کم ۶ ماه به طول خواهد انجامید و در این مدت باید ضرر کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی