| کد مطلب: ۱۱۹۹

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

josep borrell fontelles copy

امیدوار نیستم

جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای وین در گفت‌وگویی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران، اظهاراتی را درباره امکان پیشرفت در روند احیای برجام مطرح کرد. او گفت:«فکر نمی‌کنم دیدار با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران مفید واقع شود. اتحادیه اروپا تمامی طرفین را تشویق می‌کرده است تا «بالاخره 10متر آخر در روند احیای برجام [توافق هسته‌ای] را نیز طی کنند. انتظار ندارم به زودی پیشرفتی در زمینه این مساله در خلال مذاکراتی که اتحادیه اروپا تسهیل‌گر آن است، حاصل شود. در سه ماه اخیر، این تعامل و روند چندمرحله‌ای نزدیک و همسو بوده است. فعالیت بین طرفین مذاکرات در حال دسترسی به نتیجه بود. اما در هفته‌های اخیر، این‌طور نبود. ما در حال حاضر در یک بن‌بست قرار داریم. پیشنهاد آخر و درخواست آخر از سوی ایران، به‌درستی در راستای یک توافق نبود و اگر قرار باشد بگوییم این هفته اتفاقی می‌افتد یا نه، من می‌گویم فکر نمی‌کنم.»

mikhail olianov

منصفانه نیست

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات واکنش نشان داده و از مقصر جلوه دادن ایران به خاطر وضع فعلی روند احیای برجام انتقاد کرد. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در واکنش به اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین درباره وضعیت فعلی مذاکرات گفت:«به نظر می‌آید مقصر جلوه‌دادن نشانه‌ای است که مذاکرات وین در یک بن‌بست قرار دارد. اگر این‌طور باشد، این وضعیت نتیجه عوامل متعددی است. تلاش برای این‌که تمام تقصیرها را به گردن ایران بیندازیم، منصفانه نیست. مذاکرات بیش از حد به برنامه سیاسی داخلی طرف دیگر مذاکرات بستگی دارد».

amani mojtaba

ارسال سوخت به لبنان

سفیر ایران در لبنان اعلام کرد که به زودی اخبار خوشحال‌کننده‌ای درخصوص توافق ایران و لبنان در زمینه انتقال سوخت منتشر خواهد شد. مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در صفحه توئیتر خود نوشت: «به‌زودی اخبار خوشحال‌کننده‌ای درباره توافق میان هیات وزارت انرژی لبنان و مسئولان ایرانی درخصوص سوخت ایران و همکاری در زمینه برق اعلام خواهد شد.» پیش از این وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در حاشیه هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دیدار و رایزنی کرد. وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که امیرعبداللهیان در این دیدار بر آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان و تقدیم کمک‌های دیگر برای غلبه بر مشکلات تاکید کرد. همچنین شبکه المنار اعلام کرد که از روز شنبه گذشته یک هیات رسمی لبنانی به تهران آمده است تا درخصوص پرونده سوخت و برق و کمک‌های ایران به لبنان با مسئولان ایرانی رایزنی کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی