| کد مطلب: ۵۵۷۱

رئیس‌جمهور کرواسی بر توسعه روابط دوستانه با ایران تاکید کرد

رئیس‌جمهور کرواسی بر توسعه روابط دوستانه با ایران تاکید کرد

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

در جلسه خداحافظیِ سفیر کشورمان مطرح شد

پرویز اسماعیلی:
- روابط ایران و کرواسی در همه زمینه ها گسترش یافته است
- هموطنان ایرانیِ مقیم، بهترین شهروندان کرواسی و سفیران شایستهٔ ایران هستند
- افزایش سه برابری تجارت دو کشور طی دوره اخیر

رئیس جمهوری کرواسی در دیدار با سفیر کشورمان بر توسعه روابط دوستانه و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تاکید کرد.
«زوران میلانوویچ» در این جلسه که بمناسبت خداحافظی پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کاخ ریاست جمهوری کرواسی برگزار شد، افزود: نقش سفیر در گسترش روابط دو جانبه بسیار مهم و کلیدی است و من از توسعه مناسبات دو کشور طی دوره اخیر خوشحالم.
سفیر کشورمان در زاگرب نیز ضمن تشکر از میزبانی صمیمانه و حمایت های ارزنده رئیس جمهور کرواسی و دفتر ایشان طی دوران ماموریت خود، گزارشی از آخرین وضعیت روابط ایران و کرواسی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارائه داد.
پرویز اسماعیلی گفت: روابط و تماس های دوستانه مقامات عالی سیاسی دو کشور به صورت دائم برقرار بوده و بویژه پیامهای جنابعالی به رئیس جمهور کشورمان در مناسبت های مهم ملی، نشانه اهتمام هوشمندانه شما به توسعه و تعمیق روابط سنتی و دوستانه بر مبنای خواست دو ملت، اشتراکات فرهنگی و نیز منافع ملی دو کشور است.
وی افزود: علیرغم شرایط سخت دوران کرونا و تحریم های ظالمانه، طی این دوره، تجارت غیر نفتی ایران و کرواسی بیش از سه برابر افزایش یافته است که همچنان ظرفیت فراوانی برای چند برابر شدن آن حتی در کوتاه مدت وجود دارد.
پرویز اسماعیلی ایرانیان مقیم را «بهترین شهروندان کرواسی و در عین حال سفیران شایستهٔ ایران» دانست و گفت: هموطنان ایرانی مقیمِ کرواسی در جایگاههای مهمی چون نظام سلامت، دانشگاهها و بخشهای اقتصادی و فرهنگی کرواسی فعال هستند.
مسائل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی نیز در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی