| کد مطلب: ۱۰۹۵۸

دیپلمات‌ها

abdolahian-(2) امیرعبداللهیان

گفت‌وگو با وزیر خارجه کویت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در خصوص سفر اخیرش به کویت نوشت: «در سفر کوتاهی که به کویت داشتم، پیام تسلیت رئیس‌جمهور کشورمان به مناسبت درگذشت امیر فقید کویت را به شیخ مشعل‌الاحمد الجابر الصباح، امیر جدید این کشور ابلاغ کردم‌. امیر جدید کویت خواهان ابلاغ سلام‌های گرم به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم شد.» وی ادامه داد: «همچنین ضمن تبریک انتخاب امیر جدید کویت، در خصوص آخرین روند مناسبات روبه‌رشد دو کشور با وی به گفت‌وگو نشستیم. هنگام ورود به فرودگاه کویت نیز فرصتی دست یافت تا با آقای سالم عبدالله‌الجابر الصباح، وزیر امور خارجه این کشور در خصوص آخرین تحولات گفت‌وگو کنیم.» 

Ali_Bagheri_Kani_(2021) باقری کنی

سفر باقری به ژاپن

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه بنا به دعوت رسمی همتای ژاپنی خود دیروز وارد توکیو شد.  به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این سفر قرار است با کامیکاوا، وزیر خارجه و فوناکوشی، معاون ارشد سیاسی وزیر خارجه ژاپن دیدار کند. همچنین باقری در این سفر، دیدار با مقامات پارلمانی این کشور و گفت‌وگو با اندیشمندان ژاپنی را در دستور کار خود دارد. براساس این گزارش، بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهمترین عناوین گفت‌وگوهای معاون سیاسی وزارت امور خارجه با طرف‌های ژاپنی خواهد بود.

moosavi-nezam سید نظام موسوی

قانون اقدام راهبردی مانع احیای برجام نبود

سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در واکنش به اظهارنظرهای وزیر امور خارجه پیشین در خصوص نقش قانون اقدام راهبردی مجلس در جلوگیری از احیای برجام گفت: «این ادعا که در اسفندماه سال ۱۳۹۹ قرار بود اتفاق بزرگی در موضوع هسته‌ای رخ دهد و توافق بزرگی صورت بگیرد که تحریم‌ها را لغو نماید، حرف بسیار عجیبی است و معلوم نیست مستند به کدام شواهد و مدارک بیان می‌شود. توجه داشته باشیم که رسیدن به اصل توافق هسته‌ای ۲ سال زمان برد و بر فرض اینکه پس از روی کار آمدن بایدن قرار بود مذاکره و توافقی برای بازگشت به برجام انجام شود آیا چنین موضوعی در عرض یک ماه انجام‌شدنی بود؟ این ادعا قطعاً فاقد منطق عملیاتی است و نشان می‌دهد مطالبی که از سوی آقای روحانی و دولتمردانش بیان می‌شود، بیشتر سیاسی و احتمالاً شرح آرزوهای ناکام مانده است.»  موسوی ادامه داد: «قانون اقدام راهبردی که توسط مجلس در آذرماه ۹۹ تصویب شد، به‌هیچ‌عنوان مانع مذاکره یا توافقی نمی‌توانست باشد و در هیچ‌یک از مواد 9گانه آن ممنوعیتی برای مذاکره و توافق در نظر گرفته نشده بود. حتی مواد ۶ و ۷ این قانون در تعامل با دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به‌گونه‌ای تدوین شد که در صورت اقدام طرف‌های متعهد در برجام نسبت به لغو تحریم‌های ایران، امکان تجدیدنظر در مفاد قانون وجود داشته باشد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی