| کد مطلب: ۱۳۷۱۹

حمله رسانه‌ پایداری به رسانه‌های نزدیک به سپاه

حمله رسانه‌ پایداری به رسانه‌های نزدیک به سپاه

رجانیوز نوشت: روزنامه جوان که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، علی‌رغم نظرات صریح امام خمینی (ره) درباره عدم دخالت نظامیان در مباحث سیاسی و جناح‌بندی‌ها، به حمید رسایی حمله کرد.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، درگیری میان گروه‌های مختلف اصول‌گرایان که پیش از انتخابات آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. سایت رجانیوز متعلق به میثم نیلی برادر داماد رئیس جمهور، عضو ارشد جبهه پایداری که از او به عنوان فرد در سایه وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما نام برده می‌شود، در جریان همین درگیری‌ها به بیان مطالبی پرداخت که پیش از این هیچ وقت در اردوگاه اصول‌گرایی شنیده نمی‌شد.

رجانیوز در گزارشی با عنوان «عصبانیت اصولگرایان از رای مردم تهران!/ اهداف پشت پرده حمله رسانه‌ای به منتخبان مجلس چیست؟» نوشته است:

جمعه هفته گذشته، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در سراسر کشور برگزار شد و بر اساس اعلام نهایی نتایج انتخابات، ۲۴۵ نفر در مرحله نخست انتخابات مجلس، منتخب مردم شدند و تعدادی از حوزه‌های انتخابیه برای تعیین مابقی نمایندگان به‌دور دوم کشیده شد. در حوزه انتخابیه تهران نیز، لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری با شکستی فاحش به نسبت سال ۹۸، بیش از نصف کرسی‌های قطعی شده (۱۴ کرسی) در دور اول را به فهرست امنا و جبهه صبح ایران واگذار کرد. همچنین محمدباقر قالیباف نیز به‌عنوان سرلیست فهرست شانا، پایین‌تر از نبویان، ثابتی و رسایی، در جایگاه چهارم قرار گرفت. این شکست که با پیش‌بینی‌های اصول‌گرایان همخوانی نداشت باعث شد، از فردای انتخابات، هجمه و حمله رسانه‌ای به نامزدهای منتخب مردم به‌صورت گسترده آغاز شود.

ریزش شدید آرای محمدباقر قالیباف از ۱.۲۶۵.۲۸۷ رای در انتخابات سال ۱۳۹۸ به ۴۴۷.۹۰۵ رای در انتخابات اخیر و سقوط به رده چهارم، تنها شکست رئیس مجلس یازدهم نبود. مهم‌تر از کاهش آرای فهرست شانا، حضور فهرست‌های جدید انتخاباتی در کنار فهرست شورای ائتلاف است. اتفاقی که دو روز قبل از انتخابات در بیان رئیس شانا نیز نمود پیدا کرد و حداد عادل تلاش کرد با تحقیر و تخفیف فهرست‌های رقیب، آنها را به پاجوش تشبیه کند؛ موضوعی که با واکنش شدید مردم و افکار عمومی روبه‌رو شد.
 
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: 
 
حمید رسایی، مهم‌ترین رقیب قالیباف، برخلاف پیش‌بینی‌ها توانست با ایجاد وحدت بین جریان‌های مخالف شورای ائتلاف، فهرست جامعی به نام امنا تشکیل دهد، به‌سرعت به سیبل اول این جریان رسانه‌ای تبدیل شد. روزنامه جوان که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، علی‌رغم نظرات صریح امام خمینی (ره) درباره عدم دخالت نظامیان در مباحث سیاسی و جناح‌بندی‌ها، به حمید رسایی حمله کرد و با توهین‌هایی زننده همچون «متوهم» و «ستیزه‌جو خواندن او»، به منتخب ۴۸۰ هزار نفر از مردم تهران توهین کرد و از رای مردم انتقام گرفت. 
 
رهبر انقلاب یک روز پس از انتشار این گزارش و جوابیه‌های پس از آن، در تذکری مهم، سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند را موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید خواندند. اما تذکر رهبری خیلی زود توسط این جریان رسانه‌ای تبدیل به بهانه دیگری برای حمله به صندوق‌های رای شد!
 
دقایقی پس از این سخنان رهبری، خبرگزاری تسنیم، دیگر رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش روزنامه جوان را در سایت خود بازنشر کرد تا دهن‌کجی آشکار به سخنان رهبری داشته باشند. خبرگزاری فارس اما پا را فراتر گذاشت و در سامانه فارس من، درخواست عدم تأیید اعتبارنامه رسایی را خواستار شد که البته با واکنش شدید مردم مواجه شده و به‌ سرعت آن را به حالت تعلیق درآورد.
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی