| کد مطلب: ۱۱۰۶۲

از جامعه چه خبر؟

mohamadi_alireza علیرضا محمدعلی

طرح پیشگیری از معلولیت‌

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: «در طرح پیشگیری از معلولیت‌ها، طرح پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی را برای سالمندان داریم، همچنین پیشگیری از معلولیت در جامعه زنان سرپرست‌خانوار را داریم و شناسایی این افراد و ارائه خدماتی برای پیشگیری از معلولیت‌ها در این زنان از برنامه‌های ماست.» علیرضا محمدی در ادامه درباره طرح غربالگری شنوایی بین نوزادان، همچنین کودکان ۳ تا ۵ سال به ایلنا گفت: «غربالگری شنوایی و بینایی از برنامه‌های ثابت ما هستند و این فعالیت‌ها در سطح استان همزمان با اجرای آن در سطح کشور انجام می‌شود. درحال‌حاضر نیز برای نوزادان و کودکان ۵ تا ۶ سال، غربالگری شنوایی انجام می‌شود. از ابتدای سال تاکنون، غربالگری شنوایی ۱۰ هزار کودک 3 تا 5 سال در استان تهران انجام شده و همچنان تا پایان سال این طرح ادامه دارد.» 

hava_Irna آلودگی هوا

تنفس ۲۱ روز هوای نامطلوب 

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در آذرماه تهرانی‌ها ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز هوای ناسالم تنفس کردند. به گزارش ایسنا، آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که آذرماه امسال شهروندان تهرانی یک‌روز هوای پاک، هشت‌روز هوای قابل‌قبول، ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز هوای ناسالم تنفس کردند. ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون ۲۰ روز آلاینده شاخص بود. کیفیت هوای تهران در آخرین‌ماه پاییز سال ۱۴۰۱، شش‌روز در شرایط قابل قبول، ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و هشت‌روز ناسالم ثبت شد. ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون طی ۲۴ روز آلاینده شاخص هوای تهران بود. آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که کیفیت هوای پایتخت طی آذرماه سال ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، تعداد روزهای آلوده بیشتری را ‌داشت چراکه کیفیت هوای تهران طی آذرماه سال ۱۴۰۰، چهار روز در وضعیت قابل‌قبول، ۲۱ روز ناسالم در شرایط برای گروه‌های حساس و پنج‌روز در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون علت آلودگی هوا طی  ۳۰ روز آذرماه این سال بود.

nasehi-mohammad-mehdi محمدمهدی ناصحی

توضیح درباره پوشش بیمه معتادان

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان درباره پوشش بیمه‌ای افراد دارای اعتیاد گفت: «افرادی که به مراکز سرپایی تحت پوشش بیمه سلامت مراجعه می‌کنند، داروها و ویزیت‌شان تحت پوشش بیمه است.» محمد‌مهدی ناصحی در توضیح بیشتر به ایلنا ادامه داد: «البته مصوبه‌ای هم در معاونت درمان و سازمان غذا و دارو وجود دارد که باید از آنها پیگیری کنیم. افرادی هم که در کمپ هستند و دارای شناسنامه، به ما معرفی می‌شوند و ما آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهیم. افراد مجهول‌الهویه نیز با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند.» او گفت: «هر دارویی که ازسوی سازمان غذا و دارو به ما ابلاغ می‌شود، ما مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کنیم. گاهی اوقات به ما مابه‌التفاوت و تغییر قیمت ابلاغ نمی‌شود؛ ما هم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم و باید به ما ابلاغ شود تا بلافاصله آن دارو را تحت پوشش قرار دهیم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی