| کد مطلب: ۱۰۹۶۸

از جامعه چه خبر؟

Aloodegi-Hava_Amir-Hosein-Bandi_Irna

افزایش آلودگی هوای ۱۰ کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در ۱۰ کلانشهر هشدار داد و بر لزوم کاهش تردد غیرضروری و کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از پایداری جو و سکون هوا، تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا روز جمعه (اول دی‌ماه) خبر داد. این شرایط جوی روز چهارشنبه در تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک، پنجشنبه در تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز و جمعه در تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد پیش‌بینی می‌شود. بر اثر این مخاطره جوی افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

tarifi-hoseini_hamid حمید تعریفی حسینی

«موسیقی» برای دانش‌آموزان استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از راه‌اندازی رشته موسیقی برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد. به گزارش مهر، حمید طریفی‌حسینی گفت: «تاکنون ۳۶ رشته مهارتی و درسی در میان دانش‌آموزان استثنایی داشتیم، برای دانش‌آموزان استثنایی رشته‌های موسیقی و خدمات عمومی به رشته‌های مورد تأیید شورایعالی آموزش‌وپرورش رسید. در حال برنامه‌ریزی برای تصویب ۵ رشته جدید درسی هم هستیم که می‌توان از خروجی‌های این همایش هم برای آن استفاده کرد. ما باید از کلاس‌داری به‌سمت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حرکت کنیم و مبتنی بر شواهد و داده‌های متقن، حکمرانی داده مبنا و مبتنی بر شواهد را داشته باشیم.» رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار یک گروه اختصاصی برای طیف اوتیسم ایجاد کردیم، گفت: «قرار است به‌صورت ویژه روی برنامه‌ریزی آموزشی طیف اوتیسم کار شود تا این دانش‌آموزان، نظام آموزشی متفاوتی داشته باشند. این امر نیاز به کار عمیق و پشتوانه پژوهشی دارد.»

nazari_hosein حسین نظری

انتقال دستفروشان چهارراه ولیعصر

معاون شهردار تهران از انتقال دستفروشان چهارراه ولیعصر در نیمه اول دی‌ماه به نقطه دیگری خبر داد. به گزارش ایلنا، حسین نظری درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر(عج) گفت: «امیدوارم در نیمه اول دی‌ماه با انتقال دستفروشان این محدوده به نقطه‌ای دیگر، ساماندهی این محدوده را انجام دهیم. این افراد مخل آسایش مردم و به تعبیری مغازه‌های غیرقانونی هستند که باید با فرهنگسازی این موضوع را حل کرد.» او که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد در پاسخ به انتقادها درباره وضعیت نامناسب نظافت شهر تهران گفت: «نمی‌پذیرم که شهر تهران تمیز نیست و نمی‌توان نمره پایینی به وضعیت نظافت معابر پایتخت داد. البته وضعیت نظافت معابر شهر با شرایط مطلوب فاصله دارد و سعی کرده‌ایم با اصلاح قراردادها با پیمانکارها شرایط را بهتر کنیم و با ابلاغ این قراردادها شاهد تحول در وضعیت نظافت معابر پایتخت خواهیم بود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی