| کد مطلب: ۱۰۵۸۴

مدیران

نعمت الله کریمی

افزایش باجه‌ در نقاط زیارتی

در مدل کسب‌وکاری که برای صرافی‌ها پیش‌بینی شده، تلاش می‌کنیم صرافی‌ها بتوانند باجه‌های مختلفی در نقاط مرزی و نقاط زیارتی داشته باشند تا کسب‌وکار آنها توسعه پیدا کند. به گزارش ایسنا، نعمت‌الله کریمی، مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی با اشاره به جزئیات دستورالعمل جدید صرافی‌ها بیان کرد: نقاط قوتی در دستورالعمل جدید مصوبه شورای پول و اعتبار دیده شده که دست صرافی‌ها را برای ارائه خدمات بازتر می‌کند. او ادامه داد: در دستورالعمل جدید، پیش‌بینی باجه و شعبه را برای صرافی‌ها دیده‌ایم که در گذشته اینطور نبود. همچنین افزایش سرمایه‌ای که دیده‌شده از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است برای اینکه که دیگر صرافی‌ها مثل گذشته مجبور نباشند تنها از آورده نقدی افزایش سرمایه دهند. یکسری امکانات ویژه هم در صرافی‌ها ایجاد خواهد شد برای روابط سرمایه‌گذاری که تحت نظارت بانک مرکزی بتوانند روابط کارگزاری‌شان را انجام دهند.

محمد کریمی بیرانوند

افزایش وام مشاغل خانگی 

در هفته‌های گذشته با همکاری بانک مرکزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به مشاغل خانگی اختصاص یافت که به این ترتیب مجموع اعتبارات مشاغل خانگی به ۵ همت رسید. محمود کریمی‌بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار ضمن اشاره به ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی در ۸ ماه اخیر از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید توسط بانک مرکزی به منظور توسعه و تقویت مشاغل خانگی خبر داد و متوسط‌درصد تحقق مصوبات شورایعالی اشتغال در دولت سیزدهم را ۷۰‌درصد ذکر کرد. او درباره افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت سیزدهم به ایسنا گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در دولت سیزدهم بهبود یافته و براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۲ نرخ مشارکت اقتصادی 6/0‌درصد افزایش پیدا کرده است. او متغیرهای مؤثر در بهبود نرخ مشارکت اقتصادی را افزایش جمعیت فعال، کاهش جمعیت بیکار و افزایش جمعیت شاغل عنوان کرد و گفت: اگر این سه متغیر مثبت باشند نرخ مشارکت اقتصادی افزایش می‌یابد.

جعفر سالاری نسب

آلودگی هوا ارتباطی با کیفیت بنزین ندارد

آلودگی هوا هیچ ارتباطی با کیفیت بنزین ندارد و مربوط به میزان مصرف می‌شود. جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ایسنا گفت: بنزینی که توزیع می‌شود، یورو است و تقریباً به لحاظ کیفیت و عدد اکتان مشخصات بنزین یورو را دارد، در کل کلانشهرها به‌خصوص در تهران بنزین یورو و با بهترین کیفیت توزیع می‌شود. او با اشاره به کیفیت بنزین توزیعی در تهران، گفت: سازمان استاندارد هم در پالایشگاه و هم در جایگاه‌ها نظارت ویژه‌ای روی بنزین توزیعی دارد و اگر به این نتیجه برسد که کیفیت مناسب نیست، سریعاً اقدام می‌کند و جلوی توزیع بنزین را می‌گیرد. او با تاکید بر اینکه مشکلی در حوزه کیفیت بنزین در تهران نداریم، تصریح کرد: در شرایط فعلی تقاضا و مصرف بالا بوده و لازم است که مردم رعایت کنند، اگر مصرف بنزین خودرو کاهش یابد از تولید دی‌اکسیدکربن جلوگیری می‌شود و این مربوط به خودروسازی می‌شود.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی