| کد مطلب: ۱۰۵۵۳

رویداد

Bank_Setareh-Kazemi-(6)

افزایش سقف وام صندوق‌ها

سقف قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت. به گزارش ایسنا، ‌ به نقل از بانک مرکزی، سقف قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت. گفتنی است که در حال حاضر دونوع صندوق قرض‌الحسنه داریم؛ تک‌شعبه‌ای و چندشعبه‌ای. در خبری که ۲۵ تیر امسال منتشر شد در خصوص این صندوق‌ها گفته شده بود: صدور مجوزهای تأسیس و فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای و صندوق‌های دارای شرایط خاص (صندوق‌هایی که مانده مجموع سپرده و سایر منابع آنها از ۴۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر باشد) منوط به تصویب ضوابط خاص در خصوص اینگونه صندوق‌ها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده که این مهم در دست بررسی و اقدام این بانک است و متعاقباً پس از تصویب به نحو مقتضی به اطلاع متقاضیان رسانیده خواهد شد.

golpoor-somayeh

دستمزدها و هزینه‌ها

افزایش حتی ۳۰درصدی دستمزد باز هم از نرخ تورم پایین‌تر است و جوابگوی هزینه مردم نیست. سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش هزینه‌های زندگی گفت: متأسفانه این روزها شاهد هستیم که دستمزد کارگران به‌قدری پایین است که کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد که برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به شغل دوم و سوم هستند. بازنشستگان نیز اوضاع بدتری دارند، چراکه هزینه‌های درمان هم حتی بیشتر از حقوق بازنشستگان است. اکثر بازنشستگان با وجود اینکه سن آنها بالاست اما به سمت مشاغل کاذب و رانندگی با تاکسی و رانندگی با تاکسی‌های اینترنتی رجوع کرده‌اند. او گفت: به دلیل پایین بودن حداقل دستمزد،‌ با وجود نیازی که واحدهای صنعتی به نیروی کار دارند، مشاهده می‌کنیم که کارگران سرکار نمی‌روند و به سمت مشاغل کاذب می‌روند.

Dollar-gettyimages

۹ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی

برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی، جذب سالانه حداقل ۷۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز است اما این امر با شیب ملایم پیش رفته و در طول دو سال دولت سیزدهم سه برابر سال‌های قبل بوده است، به‌طوری‌که از ابتدای شروع به کار دولت تا پایان مهر امسال، نزدیک به ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی معتبر جذب شده و روسیه، امارات و چین در صدر کشورهایی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری را در اقتصاد ایران داشته‌اند. به گزارش ایسنا، یکی از اهداف مدنظر در برنامه هفتم توسعه، رسیدن به میانگین رشد هشت‌درصدی اقتصادی است و رسیدن به این هدف، نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. گفته می‌شود بانک مرکزی برای رسیدن به رشد هشت‌درصدی عدد جذب سرمایه‌گذاری خارجی را ۲۰۰ میلیارد دلار سالانه در نظر گرفته است و سازمان برنامه و بودجه این عدد را بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده و وزارت اقتصاد هم ۱۰۰ میلیارد دلار در نظر گرفته است.

 

آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی