| کد مطلب: ۲۱۷۳۰

نتانیاهو چراغ سبز نشان داد

 نتانیاهو چراغ سبز نشان داد

وبگاه خبری آمریکایی اکسیوس گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر روی یک ابتکار عمل دیپلماتیک جدید برای متوقف ساختن درگیری‌ها در لبنان کار می‌کند.

پایگاه اکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و یک مسئول اسرائیلی نوشت: دولت جو بایدن بر روی یک ابتکار عمل دیپلماتیک جدید به منظور متوقف ساختن درگیری‌ها در لبنان و از سرگیری مذاکرات غزه کار می‌کند.

اکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد: ما با کشورهای متعددی بر روی پیشنهادی جهت حل و فصل دیپلماتیک پیرامون شمال اسرائیل کار می‌کنیم.

اکسیوس به نقل از مقامات نوشت: واشنگتن این ابتکار عمل جدید را با فرانسه، اسرائیل، لبنان و برخی از کشورهای عربی مورد بررسی قرار داده است.

این وبگاه خبری به نقل از منابع گزارش داد: ممکن است امروز ابتکار عمل کاخ سفید در مورد لبنان به منظور متوقف ساختن تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله اعلام شود.

اکسیوس همچنین از یک مسئول اسرائیلی نقل کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی این ابتکار عمل جدید آمریکا چراغ سبز نشان داده است.

این پایگاه خبری به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی نوشت: گفتگوها در مورد ابتکار عمل جدید آمریکا بعد از تماس تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا و وزیر امور استراتژیک اسرائیل در روز دوشنبه آغاز شد. هدف از این ابتکارعمل، دستیابی به برقراری آرامشی است که فضایی را برای انجام مذاکرات در مورد یک توافق دیپلماتیک به منظور جلوگیری از جنگ گسترده‌تر و پیشبرد شرایط به سمت آتش بس در غزه و انعقاد توافق تبادل ایجاد می‌کند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی