| کد مطلب: ۲۰۸۲۸

تهدیدات نتانیاهو از سر گرفته شد/ موشک به هدف اصابت کرد

تهدیدات نتانیاهو از سر گرفته شد/ موشک به هدف اصابت کرد

در نتیجه حمله اخیر حوثی ها به اسرائیل نتانیاهو تهدیدات جدی را آغاز کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به شلیک یک موشک بالستیک از سوی حوثی‌های یمن و اصابت آن به «یک منطقه باز» در حومه تل‌آویو، به آن‌ها هشدار داده است که هزینه سنگینی خواهند پرداخت.
 
 نتانیاهو که پیش از جلسه هیات دولت اسرائیل صحبت می‌کرد گفت «حوثی‌ها با موشک زمین‌به‌زمین از یمن، خاک ما را هدف گرفتند. آنها باید تا به حال فهمیده باشند که هر کس سعی کند به ما آسیب برساند، بهای سنگینی خواهد پرداخت».
 
او افزود «ما در یک جنگ چند جبهه‌ای علیه محور شرارت ایران هستیم که برای نابودی ما تلاش می‌کند».
 
پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرد که حوثی‌های یمن حداقل یک موشک بالستیک شلیک کرده‌اند که به «یک منطقه باز» در مرکز اسرائیل اصابت کرده است.
 
به گفته مقام‌های اسرائیل در نتیجه اصابت این موشک که در منطقه کفر دنیل در حدود ۱۰ کیلومتری شهر تل‌آویو فرود آمده است، کسی کشته نشده است، اما ۹ نفر هنگام به صدا درآمدن آژیر خطر و فرار به سمت پناهگاه جراحت سطحی دیدند.
در عکس‌‌های منتشر شده از محل اصابت این موشک، دود و آتش و تاسیساتی دیده می‌شود که دقیقا مشخص نیست چیست.
اگر چه مقام‌های اسرائیل در ابتدا گفتند که موشک در «یک منطقه باز» سقوط کرده است، اما بعدا ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک احتمالا در هوا تکه تکه شده و قطعات آن در مزارع و منطقه نزدیک یک ایستگاه راه آهن سقوط کرده است.
 
چندین عکس هم از خسارت دیدن یک ایستگاه قطار در حومه شهر مودیعین-مکابیم-ریعوت در ۲۵ کیلومتری شرق تل‌آویو و ۱۵ کیلومتری منطقه کفر دنیل منتشر شده است. به نظر می‌رسد این خسارت ناشی از ترکش پدافند هوایی و یا قطعات موشک بوده است.
 
در پی این حمله موشکی، آژیرهای حمله هوایی صبح یکشنبه برای اولین بار و پس از چندین ماه، مجددا در مرکز اسرائیل به صدا درآمدند.
 
هنوز مشخص نیست چطور سیستم ضدموشکی اسرائیل موفق به رهگیری و انهدام این موشک نشده است.
 
نصرالدین عامر یکی از مقامات حوثی‌های یمن در شبکه اجتماعی ایکس گفت، «۲۰ موشک ضدهوایی اسرائیل نتوانستند موشک شلیک شده از یمن را رهگیری کنند» و موشک به خاک اسرائیل اصابت کرده است.
 
حوثی‌ها شلیک این موشک را «آغاز حمله» توصیف کرده‌اند و یحیی سریع، سخنگوی این گروه گفته است که در این حمله از یک نوع موشک مافوق‌صوت جدید استفاده شده که مسافت «۲۰۴۰ کیلومتر را در یک دقیقه و نیم پیموده است.»
 
او گفت که هدف این حمله یک موضع نظامی در منطقه یافا در نزدیکی تل‌آویو بوده است و ادعا کرد که موشک به هدف اصابت کرده است.
 
 
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی