| کد مطلب: ۱۸۰۰۵

خطر سعید جلیلی جدی است

خطر سعید جلیلی جدی است

یاسر میردامادی، نویسنده و پژوهشگر حوزه اندیشه، در یادداشتی تلگرامی نوشت:«بیش از ۶۰درصد عدم شرکت در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر پیروزی بزرگی برای منتقدان جمهوری اسلامی بود. تحریم حالا یک گزینه‌ی جدی روی میز سیاست ایران است و می‌شود حدس زد در آینده نیز چنین خواهد بود. اما اگر عدد تحریمی‌ها قدری بیشتر شده بود، حالا سعید جلیلی رئیس‌جمهور بود. برای این‌که پیروزیِ تحریمِ گسترده تبدیل به تلخی ریاست‌جمهوری جلیلی نشود، منِ تحریمی پس از تأمل بسیار با اجازه‌ بزرگترها موقتاً ترک تحریم می‌کنم و برای دفع خطر جلیلی روز جمعه به پزشکیان رأی خواهم داد.»

در بخش دیگر این یادداشت آمده است:«بگذار جلیلی رئیس‌جمهور شود تا نظام را نابود کند». این را با رأی ندادن به هاشمی در دور دوم انتخابات ۱۳۸۴ آزمودیم و حسابی پوچ از کار درآمد. بلای احمدی‌نژاد و پول سرسام‌آور نفتی که او به باد داد و قطع‌نامه‌هایی که به بار آورد، هنوز با ماست.

«بگذار حکومت، یکدست، دست خود اصولگراها باشد خودشان هم توافق می‌کنند هم اقتصاد را اصلاح». این را هم با تحریم ریاست‌جمهوری سه سال پیش آزمودیم و دیدیم که این‌کاره نیستند. نه اف‌اِی‌تی‌اِف را تصویب کردند نه برجام را احیا. تورم هم سرسام‌آور بالا رفت. ترمیم رابطه با عربستان هم لرزان و فاقد قواعد اقتصادی از کار در آمد. این‌کاره نیستند. حتی عباس عبدی و زیدآبادی که طراح ایده‌ «خروج از حاکمیت» بودند از این نظر بازگشته‌اند.»

وی در پایان نوشت: «خطر جلیلی جدی است، لولوخرخره نیست. جلیلی را باید از روی مثلث مقتداهای فکری او شناخت: محمدتقی مصباح‌یزدی، احمد علم‌الهدی و محمدمهدی میرباقری...مثلث مزبور دیگری‌ستیز، تنوع‌هراس، جنگ‌طلب و پوچ‌داننده‌ رأی مردم‌اند. این جریان وقتی از مردم سخن می‌گوید، منظورش تنها طرفداران خودش است. به تکثر باور ندارد. به گشت ارشاد باور دارد. به فیلترینگ دوقفله باور دارد (طوری فیلتر کنند که نشود بازش کرد)، سرکوب شیوه‌ آنهاست، سرکوب عریان نشد؛ سرکوب پنهان.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی