| کد مطلب: ۱۷۶۴۴

هشدار آرمین: در دام نیفتیم

هشدار آرمین: در دام نیفتیم

گروه سیاست: نشست خبری حزب «توسعه ملی» با حضور محسن آرمین، فیض‌الله عرب‌سرخی، صادق نوروزی و حجت اسماعیلی با محوریت «اصلاح‌طلبان، انتخابات و مسعود پزشکیان» روز گذشته برگزار شد.

در این جلسه تلاش شد در پاسخ به سوالات مطرح‌شده به فعالیت اصلاح‎طلبان در دولت اصلاحات و رویکرد مسعود پزشکیان در راستای اصلاح امور کشور اشاره شود. چنانچه صادق نوروزی، دبیرکل در بخش ابتدایی جلسه به ادامه راه دولت اصلاحات در دولت پزشکیان در صورت پیروزی اشاره کرد و بر این تاکید داشت که «اگر سیاست‎های دولت خاتمی مثلاً در خصوص بنزین ادامه پیدا می‎کرد» وضعیت به این سمت نمی‎رفت یا فیض‌الله عرب‌سرخی، دیگر عضو شورای مرکزی این حزب با اشاره به اینکه «بخش قابل توجهی از مشکلات امروز مربوط به مدیریت ضعیف و ناتوان کارگزاران فعلی است و ادامه روند کنونی، باعث افزایش مشکلات اقتصادی خواهد شد»، تصریح کرد:«راه خروج از این وضعیت، باز کردن ورودی‌های اقتصاد کشور است» که این را در برنامه‎های مدنظر پزشکیان می‎توان دید و البته حجت اسماعیلی، دیگر عضو این حزب با بیان اینکه «پزشکیان نماد تغییر وضع موجود است»، گفت:«این انتخابات آخرین فرصت برای بقای کشور است.»

در این میان محسن آرمین، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در پاسخ به سوال خبرنگار هم‎میهن درباره اینکه «بخشی از مردم در انتخابات شرکت نمی‎کنند، چون معتقدند تجربه دولت روحانی به آنها نشان داده که دولت‎ها نمی‎توانند مطالبات آنها را پیگیری کنند و عملاً کاره‌ای نیستند، اصلاح‌طلبان و پزشکیان در برخورد با این نگاه چه برنامه‎ای دارند؟» گفت:«عرصه سیاست، عرصه موازنه قواست و اگر نگاه واقع‎بینانه‎ای به عرصه سیاست داشته باشیم، هیچ اقدام و توفیقی بدون تحقق موازنه قوا شکل نمی‎گیرد. بخشی از آن واقعیت‎های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور که بر موازنه قوا تاثیر می‎گذارد و بخشی از آن هم به ابتکارات و تحرکاتی باز می‎گردد که نیروهای سیاسی دارند. اگر ما بخواهیم بررسی درستی داشته باشیم در موضوع سوال شما باید توجه داشته باشیم که کشور دارای شرایط ثابتی نیست.»

وی در ادامه افزود:«وضعیت امروز کشور با وضعیت سه چهار سال پیش قابل مقایسه نیست. ما انتخاباتی را گذراندیم با مشارکت ۸ درصد در تهران که اگر آرای باطله را کنار بگذاریم برابر با ۵ درصد است و این یعنی بحران مشارکت و بحران مشارکت یعنی بحران مشروعیت آن هم در شرایطی که ما با وضعیت حساسی در سطح بین‌الملل روبه‌رو هستیم. یعنی قطعنامه‎ای که آژانس صادر کرده است و چندماه هم مهلت داده که اگر وضعیت ادامه یابد مجدداً وضعیت به سازمان ملل پیش از برجام باز می‎گردد. این شرایطی که الان داریم با شرایط ۴ سال پیش کاملاً متفاوت است و طبیعی است که این شرایط در رویکرد مسئولان اثر می‎گذارد و طبیعی است که ما بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم و تلاش کنیم دیدگاه دیگری را به میان آوریم و حاکمیت را به آن سمت سوق دهیم که رویکردش را نسبت به مسائل تغییر دهد.»

وی همچنین تصریح کرد:«اگر ما همچنان نسبت به انتخابات و فرصت‎هایی مانند انتخابات بی‎تفاوت باشیم، این بی‌عملی چه تاثیری خواهد داشت؟ به جز این است که وضعیت را وخیم‌تر کند و ادامه این روند زندگی فلاکت‌بار را برای جامعه ما شدت می‎بخشد و کمر جامعه را زیر بار سختی معیشت خرد کند، مگر نتیجه دیگری هم دارد؟»

آرمین در پایان گفت:«این خط ناامیدی از رای دادن و بی‌تاثیر بودن رای از طرف سه مرجع و منبع ترویج می‎شود:

۱- جریان براندازی؛ که فکر می‌کند هر چه جامعه ناامیدتر از تعیین سرنوشتش باشد، نهایتاً شرایط به سمت دگرگونی و براندازی می‎رود که راهکار خشونت‌آمیز را در نظر دارند اما آنها که دل در گرو این مملکت دارند این راهبرد را نمی‎توانند بپذیرند و تجربه‎ها در سطح منطقه هم نشان داده که این راهبرد مناسب برای کشور ما نخواهد بود. به قول گاندی:«منطق چشم در برابر چشم کور شدن همگان است.»

۲- کاسبان تحریم؛ که وضعیت فعلی بهشت کاسبان تحریم است. تحریم‌های فعلی و خودتحریمی سودهای کلانی را به جیب یک عده می‎فرستد و هر چه مردم منفعل‎تر عمل کنند به نفع اینهاست.

۳- استبدادخواهان؛ کسانی‌که می‌خواهند در غیاب مردم حکومت کنند و تصمیم بگیرند. من همین جا اعلام می‌کنم که صداوسیمای ما همین خط را دنبال می‌کند.

بله در ظاهر در حال تبلیغات برای انتخابات است اما اگر توجه کنید تبلیغاتش در راستای به پای صندوق رای کشاندن مرددها نیست و برعکس مرددها را مصمم می‌کند که در انتخابات شرکت نکنند و فقط یک جمعیت محدود بنا بر نگاه ایدئولوژیک یا تکلیف شرعی در انتخابات شرکت می‌کنند و نتیجه انتخابات هم کاملاً تضمین‌شده به نفع یک جریان حاکم است. به عبارتی تبلیغات‌شان در آن سمت است که خشم و ناراحتی و عصبانیت را در آن بخش نگران و مردد تقویت می‎کند. اگر مشارکت از حدی بالاتر برود وضعیت موجود تغییر می‌کند؛ ما نباید به این دام بیفتیم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی