| کد مطلب: ۱۵۱۳۱

جامعه را به سمت لجبازی می‎برند

جامعه را به سمت لجبازی می‎برند

عباس سلیمی‎نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرآنلان درباره تاثیر تذکر به مسئولان در مسئله حجاب گفت: «اقداماتی در راستای تقویت باورها نسبت به این حکم الهی (حجاب) صورت بگیرد که هم به نفع جامعه و هم به نفع فرد است.»

وی ادامه داد:«از این‌رو آنچه آقای فضائلی گفته را باید با توجه به شأن و جایگاه او که یکی از شخصیت‌های فرهنگی شایسته ما هستند و باید به آن عنایت شود، در نظر گرفته شود و از طرفی با توجه به جایگاهی که از آن صحبت کرده، باید لحاظ شود. در مورد حجاب گاهی تصور می‌کنیم که واقعاً در یک ستیز فرهنگی قرار نداریم.»

سلیمی‌نمین افزود:«درحالی‌که این یک رقابت فرهنگی جدی است بین آنچه که اسلام می‌خواهد جامعه بشری را در آن مسیر قرار دهد با آنچه که سرمایه‌داری می‌خواهد جامعه بشر را در آن مسیر قرار دهد، متأسفانه بعضی از دوستانی که به لحاظ فکری نمی‌خواهند خودشان را خیلی درگیر مسائل پیچیده اجتماعی کنند، تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله را حل و فصل کنند، درحالی‌که به این صورت نیست دهد.»

وی در پایان گفت:«بعضی از دوستان کارهایی را می‌کنند که باعث می‌شود حتی سر مسائلی که فهم و درک آنها سخت نیست، جامعه را به لجبازی می‌اندازد. اگر جامعه به لجبازی بیفتد یعنی عقلانیت در آن تعطیل می‌شود. وقتی عقلانیت تعطیل شد، بعد دیگر زبان مفاهمه نخواهیم داشت.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی