از جامعه چه خبر؟
چگونگی ارائه شیرخشک به اتباع
چگونگی ارائه شیرخشک به اتباع
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذاودارو درباره چگونگی ارائه شیرخشک به اتباع و افراد فاقد شناسنامه گفته است که برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه، از معاونان غذاوداروی سراسر کشور خواسته شده که با همکاری اداره ثبت استانی، یک کد مجازی تهیه و اعلام شود تا برای اتباع و افراد فاقد شناسنامه نیز سهمیه در نظر گرفته شود: «درمجموع داروخانهها موظفند هرکسی که مراجعه کرد، شیرخشک را با کدملی تحویل دهند. تولیدکنندگان داخلی شیرخشک با تمام ظرفیت در حال تامین بازار هستند و تولیدات آنها روزانه در سطح کشور توزیع میشود. بهدنبال رفع مشکلات ارزی، جهت واردات فوریتی این محصول نیز فراخوان داده شده است و درمجموع در پی اقدامات انجام شده، در هفتههای آتی شاهد وفور این محصول در کشور خواهیم بود.» او ادامه داد: «حمایت از مصرفکننده، به شیرخشک ارز ۴۲۰۰تومانی تعلق میگیرد؛ بنابراین بهدلیل اختلاف قیمت موجود، احتمال خروج شیرخشکها از زنجیره و قاچاق معکوس آن یا استفاده در مصارف دیگر نظیر شیرینیفروشیها و ... وجود داشت. بههمیندلیل ارائه این محصول با کدملی، تاریخ تولد نوزاد و ثبت در سامانه تیتک از ۲۰مهرماه الزامآور شد تا طول زنجیره تامین تا مصرف، قابل رصد باشد.»
ضربالاجل دادستانی به «تپسی»
شرکت تپسی با پیگیری دادستانی تهران مکلف شد که طی یکهفته مشکلات سرویس مدارس را رفع کند. به گزارش سایت دیدهبان ایران، بهمنظور بررسی و رفع مشکلات پیشآمده درخصوص نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس به دانشآموزان ازسوی شرکت تپسی، مدیرعامل این شرکت و نمایندگان شهرداری تهران و آموزشوپرورش به دادستانی تهران فراخوانده شدند. در این جلسه تاکید شد که فعالیت پیمانکاران در حوزه حملونقل دانشآموزی منوط به اخذ گواهی صلاحیت از مرجع ذیصلاح است و شرکتهای ارائهدهنده خدمات هوشمند مسافر (اینترنتی)، از این موضوع مستثنی بوده و با اخذ مجوز صلاحیت از وزارت کشور و با احراز شرایط، میتوانند نسبت به خدماتدهی به دانشآموزان اقدام کنند. در این جلسه اعلام شد که قبل از شروع مدارس، ۹هزار راننده در طرح سرویس مدارس در شرکت تپسی ثبتنام کردهاند که باتوجه به نزدیکشدن به زمان بازگشایی مدارس، این تعداد به 6هزار نفر کاهش یافت و متعاقباً در روز اول سال تحصیلی حدود ۶۰درصد دیگر از رانندگان نیز انصراف دادند و ارائه خدمات عملاً از پنجممهرماه آغاز شد. باتوجه به ثبتنام بیش از ۱۲هزار دانشآموز در این طرح جهت بهرهمندی از خدمات سرویس مدرسه و باتوجه خدماتدهی ضعیف شرکت تپسی که نارضایتی عمومی را بهدنبال داشته، مقرر شد این شرکت به تعهدات خود در زمینه سرویسدهی به دانشآموزان عمل کند. همچنین باتوجه به اینکه شرکت تپسی بهمنظور ارائه سرویس حملونقل به دانشآموزان، در مرحله پیشثبتنام از هر خانواده مبلغ ۵۰۰هزار تومان دریافت کرده و درحالحاضر نیز بهعلت حجم گسترده ثبتنام، توان ارائه خدمات در شهر تهران را ندارد و باتوجه به گزارش مدیرعامل شرکت تپسی که برای خروج از این معضل، تخصیص ۱۰۰۰دستگاه تاکسی دیگر را ضروری اعلام کرد، مقرر شد معاونت حملونقل و ترافیک شهری تهران برای سرویسدهی بهتر به دانشآموزان، اجرای طرحهای تشویقی و تکلیفی لازم را در دستور کار قرار دهد.