| کد مطلب: ۸۱۱۰

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

نهضت سوادآموزی منحل می‌شود

naderi ahmad

نهضت سوادآموزی منحل می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای انحلال نهضت سوادآموزی خبر داده است. احمد نادری دراین‌باره گفت: «با تصویب کمیسیون، نهضت سوادآموزی به‌شکل سابق ادامه‌کار نمی‌دهد.» او با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: «در این جلسه کمیسیون تصویب کرد که نهضت سوادآموزی به‌شکل سابق منحل شده و ادامه‌کار ندهد؛ اعتقاد ما بر این است که نهضت در ابتدای انقلاب کارکرد خاص خود را داشته که باتوجه به فراگیرشدن شرایط پست‌مدرن در کشور، دیگر نهضت کارکردهای سابق را ندارد.» نادری با تاکید بر اینکه نیاز به آموختن سواد وجود دارد،‌ ادامه داد: «بعد از ایام کرونا تعدادی بازمانده تحصیل داریم منتها نهضت سوادآموزی نمی‌تواند مثل سابق ادامه دهد، به‌همین‌دلیل کمیسیون تصویب کرد که ماموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش داده شود. البته تاکید شد که ساختار جدیدی ایجاد نشود لذا اگر معلمی با کارکرد سابق نهضت، قصد آموزش به فردی داشته که در قالب نهضت قصد ادامه‌تحصیل دارد، می‌تواند در قالب جدید معاونت آموزش ابتدایی فعالیت کند و برای او پاداش و اضافه‌کاری محاسبه خواهد شد.»

zeynivand

موتورسواران مقصر

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفته است که ۴۹درصد از تصادفات فوتی در ۴ماهه امسال در پایتخت به موتورسواران اختصاص داشته است. مصطفی زینی‌وند دراین‌باره گفت: «وقتی یک موتورسوار از جایی که محل تردد او نیست اصرار بر تردد داشته باشد، زمینه را برای بروز تصادفات فراهم خواهد کرد.» او ادامه داد: «بخشی از حوادثی که برای موتورسواران روی می‌دهد، به‌دلیل ورود آنان به داخل تونل‌ها و بخشی دیگر مربوط به تخلفاتی است که در سطح معابر انجام می‌دهند. تخلفات موتورسیکلت‌سواران درحال‌حاضر تبدیل به یک وسیله برای سلب آسایش مردم و شهروندان شده است. ‌باید این قشر از کاربران ترافیک، به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و از انجام تخلفات جداً خودداری کنند.»

hosein falahi

توضیح‌خواهی از دانشگاه آزاد

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفته است که دانشگاه آزاد به‌جای افزایش کیفیت علمی و بالا بردن سطح مهارتی و علمی دانشجو، جذب منابع مالی از روش‌های مختلف و افزایش شهریه‌ها را در دستور کار قرار داده که باید شخص محمدمهدی طهرانچی دراین‌باره توضیح قانع‌کننده‌ای بدهد. او با انتقاد از رویه‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد و افت فاحش کیفیت آموزشی در این دانشگاه ادامه داد: «متاسفانه دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر با روند کاهش دانشجو مواجه بوده و باید مدیریت اداره دانشگاه آزاد تغییر کند؛ این دانشگاه باید در مسیر مولدسازی اموال، زمین‌ها و ساختمان‌ها گام‌های اساسی بردارد. کیفیت پایین آموزشی نه‌تنها برای دانشگاه آزاد بلکه برای برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم وجود دارد؛ بیشتر این دانشگاه‌ها به‌جای افزایش کیفیت علمی و بالا بردن سطح مهارتی و علمی دانشجو، جذب منابع مالی از روش‌های مختلف ازجمله افزایش شهریه‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند که این موضوع سبب آسیب به بار علمی این دانشگاه‌ها شده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی