۷ درصد دانشآموزان به پایه دهم نمیروند
یکی از رویکردهای جدی بحث مهارتآموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارتآموزی بتوانیم مسیر دانشآموزانی که ترک تحصیل میکنند یا به مدرسه نمیآیند را تغییر دهیم
![۷ درصد دانشآموزان به پایه دهم نمیروند](https://cdn.hammihanonline.ir/thumbnail/ZChVEBojYUVp/Z0T8H9pYUbXo0sZ7HQQFz_MYu-n8G3fIfpX9mVbdABcHTihA77461WrlzCipnuvnlZBGJeEAmHRmAW9R8oQU4E4IMK8vpcX_7jT4JSGyly-mzJJplpH5oQ,,/%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3+%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%84+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%81%D9%86%DB%8C+%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87+%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg)
عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه بهطور میانگین در سالهای مختلف بین ۵ تا ۷ درصد دانشآموزان پایه نهم به دهم نمیآیند، گفته است که موضوع بازماندگان از تحصیل یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه است که در آن برنامه درسی خاص برای برگرداندن دانشآموزان به تحصیل در حال انجام است: «یکی از رویکردهای جدی بحث مهارتآموزی است که از طریق تقویت و توسعه مهارتآموزی بتوانیم مسیر دانشآموزانی که ترک تحصیل میکنند یا به مدرسه نمیآیند را تغییر دهیم.»
او با بیان اینکه یکی از دلایلی که دانشآموزان به مدرسه نمیآیند بهخاطر اشتغالشان است، ادامه داد: «در آییننامه تقویم مهارتآموزی، یکی از بحثهای دیدهشده این است که اگر دانشآموزی در بیرون از فضای مدرسه در حال کار است، تجارب شغلیاش ارزیابی شود که یکی از مسیرهایی است که کمک میکند بچهها به مسیر مدرسه برگردند. یعنی در آییننامه تقویت و توسعه از شورای عالی آموزشوپرورش خواسته شده به این آییننامه ارزشیابی، تجارب بیرون دانشآموزان را تزریق کند.»