انتقاد از ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت آموزشوپرورش
بهتازگی طرح «تقویت نظام آموزشوپرورش کشور» توسط کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است؛ طرحی که بنابر اذعان تدوینکنندگانش، بهدنبال آن است تا با دست گذاشتن بر اصلیترین گلوگاههای مشکلآفرین در آموزشوپرورش، مسیرهایی اصلاحی، تحولی و تقویتی را دنبال کند.
علیاصغر فانی، وزیر پیشین آموزشوپرورش و عضو شورای عالی آموزشوپرورش میگوید، کار آموزشوپرورش تعلیم و تربیت است و وزیر نیز نمیتواند کار بنگاهداری انجام دهد: «ممکن است بگویند خب اینکار را معاونت اقتصادی انجام دهد، الان صندوق ذخیره فرهنگیان داریم که در مدیریت آن سالهاست مشکل داریم؛ چراکه کار ما از جنس کسبوکار، کاسبی، خریدوفروش و صادرات نیست.» بهتازگی طرح «تقویت نظام آموزشوپرورش کشور» توسط کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است؛ طرحی که بنابر اذعان تدوینکنندگانش، بهدنبال آن است تا با دست گذاشتن بر اصلیترین گلوگاههای مشکلآفرین در آموزشوپرورش، مسیرهایی اصلاحی، تحولی و تقویتی را دنبال کند.
این درحالیاست که کارشناسان به برخی از بندهای این طرح نقدهایی وارد کردهاند که ایجاد معاونت اقتصادی در این وزارتخانه، ادغام معاونتهای ابتدایی و متوسطه و ایجاد «معاونت آموزشی»، کاهش سن ورود به تحصیل به «پنج سال تمام» و... ازجمله این نقدها هستند. فانی در این باره به ایسنا گفته است: «روح حاکم بر این طرح کمیسیون آموزش مجلس چنین نشان میدهد که حاکمیت درصدد نگه داشتن سهم آموزشوپرورش از بودجه عمومی کشور روی ۱۰ درصد است و این به هیچ وجه به مصلحت نیست؛ بعد از انقلاب سهم آموزشوپرورش از بودجه عمومی کشور ۱۸ درصد بود اما طی سالهای بعد شاهد کاهش این بودجه هستیم.»