| کد مطلب: ۲۴۶۷۹
پیشنهاد برای جبرانِ افت تحصیلی دانش‌آموزان

پیشنهاد برای جبرانِ افت تحصیلی دانش‌آموزان

وزیر پیشین آموزش‌وپرورش گفته است که اگر ارزیابی دانش‌آموزان در سه سال اول ابتدایی، کاملاً توصیفی و در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم مخلوطی از توصیفی و کمی باشد و به‌تدریج تا پایه هفتم از نمره برای ارزشیابی استفاده کنیم، شاید وضعیت افت تحصیلی دانش‌آموزان تا حدودی جبران شود.

وزیر پیشین آموزش‌وپرورش گفته است که اگر ارزیابی دانش‌آموزان در سه سال اول ابتدایی، کاملاً توصیفی و در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم مخلوطی از توصیفی و کمی باشد و به‌تدریج تا پایه هفتم از نمره برای ارزشیابی استفاده کنیم، شاید وضعیت افت تحصیلی دانش‌آموزان تا حدودی جبران شود.

به گزرش ایلنا، علی‌اصغر فانی ادامه داد: «در گذشته امتحاناتی که از دانش‌آموزان ابتدایی گرفته می‌شد، این مشکل را به وجود می‌آورد که اگر دانش‌آموز در طول سال درس نمی‌خواند و به‌طور پیوسته ارزیابی نمی‌شد، همچنان ممکن بود در امتحانات آخر سال نمره قبولی بیاورد و به پایه بعد برود، بنابراین یادگیری به‌طور ناقص صورت می‌گرفت، اما اکنون ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی به‌صورت توصیفی است و اگر این روش ارزشیابی به‌طور صحیح برگزار شود، یقیناً ما تصویری را از روند یادگیری دانش‌آموز از اول تا آخر سال خواهیم داشت که این نوع یادگیری، هم ماندگارتر و هم عمیق‌تر است.» 

 

دیدگاه

ویژه جامعه
یادداشت
آخرین اخبار