| کد مطلب: ۲۲۷۱۴

احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم:

مسئله پایداری انتصابات دولت است

مسئله پایداری انتصابات دولت است

نماینده مجلس ششم می‌گوید: مهم‌ترین مسئله مدنظر پایداری‌، مسئله انتصابات است. عمده مشکلی هم که ما با امثال جبهه پایداری داریم سر این است که فکر می‌کنند اداره کشور باید به دست گروه محدودی از همفکران و همدلان ایشان صورت بگیرد.

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس ششم معتقد است که براساس راهبرد وفاق ملی مد نظر پزشکیان، باید نظرات مخالفان را شنید و به آن توجه کرد. احمد شیرزاد در تحلیل دیدار نمایندگان جبهه پایداری با رئیس‌جمهور، به خبرنگار هم‌میهن گفت: «این موضوع را نباید فراموش کنیم که سعید جلیلی کاندیدای جبهه پایداری بود. بنابراین، به شوخی عرض می‌کنم که در واقع آنچه دوستان جبهه پایداری گفتند، به این معناست که اسم پزشکیان ولی برنامه‌اش، کارهایی باشد که جلیلی می‌خواست انجام بدهد. کار آقای پزشکان برای ملاقات با مخالفین‌شان را بسیار کار پسندیده‌ای می‌دانم. این کار را قبلاً آقای خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری انجام می‌دادند و در آن زمان جلسات منظمی با گروه مؤتلفه داشتند. برگزاری این جلسات خیلی خوب است چون ممکن است دوستان با ما رودربایستی داشته باشند و آن‌طور که شایسته است، عیوب ما را گوشزد نکنند. در حالی که مخالف علی‌القاعده می‌آید و با صراحت انتقادها و مشکلات را مطرح می‌کند. اما طبیعی است که پزشکیان باید پزشکیان باقی بماند و تبدیل به جلیلی نشود. به اظهارات مخالفان توجه کند چراکه ممکن است گزارش بسیاری از وقایع به ایشان نرسد. ولی برنامه دولت نمی‌تواند برنامه جناح مخالف آقای پزشکیان باشد.» 

او تاکید کرد: «بعضی نکات مطرح‌شده در این دیدار، مثل تشکر از مواضع مربوط به فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، طبیعی است و باید این‌ها را به حساب تعارفات معمول و ابراز همدلی بدانیم. مهم‌ترین مسئله مدنظر پایداری‌، مسئله انتصابات است. عمده مشکلی هم که ما با امثال جبهه پایداری داریم سر این است که فکر می‌کنند اداره کشور باید به دست گروه محدودی از همفکران و همدلان ایشان صورت بگیرد. آنچه به نظر من می‌رسد این است که امثال پایداری هنوز درک نکرده‌اند که خیلی‌ها دلسوز این کشور هستند. دلسوزان کشور صرفاً آن کسانی نیستند که همفکر و یار این آقایان باشند. بنابراین، جواب مناسبی که آقای پزشکیان داده این است که برای اداره کشور باید دست یاری به سوی همه نیروها دراز کنیم و این همه نیروها یعنی هر کسی که به نوعی دلش در گروی این سرزمین است.»

شیرزاد معتقد است که زخم‌ها و مسائل کهنه را باید کنار گذاشت: «نکته بعدی این است که آقایان جبهه پایداری حاضر نیستند از پرونده‌های کهنه دست بردارند. در بحث رای اعتماد وزرای آقای پزشکیان در مجلس دیدیم که این پرونده‌های کهنه را دوباره روی میز گذاشتند. در این نگاه، افراد با برچسب‌شان شناخته می‌شوند و این خیلی وضعیت خطرناکی است. برچسب‌های خیلی مشخص و محدودی وجود دارد که می‌گوید این از ماست و دیگری از ما نیست. این خودی و دیگری غیرخودی است. با این برچسب‌ها می‌خواهند کشور را اداره کنند. بخشی از دستگاه‌هایی که به نوعی در گزینش نیروها تاثیر دارند هم تحت نفوذ همین نگاه، با افراد برخورد می‌کنند. برای همین می‌بینیم خیلی از نیروهایی که آقای پزشکیان و یاران‌شان دنبال به کارگیری‌شان بودند، پشت درها ماندند. درحالی‌که نیروهای بسیار شایسته و شریفی هستند. این طرز فکر خطرناک است.» 

وی خاطرنشان کرد: «امیدواریم آقای پزشکیان به صورت قاطع جلوی این نگاه بایستد. نقطه مقابل این نگاه هم وجود دارد. آقای پزشکیان و تیم‌شان هم نباید آدم‌ها را با برچسب زدن کنار بگذارند. مثلاً فرض کنید فردی در نهادی حضور دارد و صرفاً چون از دولت آقای رئیسی آمده، ما فکر کنیم که ایشان باید کنار گذاشته شود. این نوع برخورد هم برخورد درستی نیست. البته شخص آقای پزشکیان و دوستان نزدیک‌شان این برخورد را ندارند ولی خب ممکن است بعضی از دوستان این‌طور تصور کنند که هر کس با دولت رئیسی همکاری کرده، باید کنار گذاشته شود. یک زمانی باید برسد که همه برچسب‌های قبلی را کنار بگذاریم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی