| کد مطلب: ۲۲۴۲۷

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق‌قلا:

دولت مشورت نمایندگان را خواست

دولت مشورت نمایندگان را خواست

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق‌قلا اما از آنهایی است که در راستای وفاق ملی با گفتن «4-4» به حسین‌زاده رای داد تا وارد دولت شود. او در گفت‌وگو با هم‌میهن این دو مسئله را بررسی کرد.

وفاق از آن کلماتی است که هر کسی می‌تواند آن را تفسیر به نفع خود کند. بخشی از مجلس هم وفاق را در معرفی افراد در انتصابات می‌داند نه در رای به رفتن عبدالکریم حسین‌زاده به دولت. رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق‌قلا اما از آنهایی است که در راستای وفاق ملی با گفتن «۴-۴» به حسین‌زاده رای داد تا وارد دولت شود. او در گفت‌وگو با هم‌میهن این دو مسئله را بررسی کرد که در ادامه می‎آید:

*‌شایعاتی مبنی بر دخالت نمایندگان در تعیین استانداران وجود دارد و البته در دفاع از این رخداد  برخی معتقدند دولت باید در انتصابات با مجلس هماهنگ شود و آنها این را برابر وفاق می‌نامند. تحلیل شما از این شرایط چیست؟

پزشکیان، رئیس‌جمهور و مومنی، وزیر کشور اعلام کردند ما با نمایندگان مشورت می‌کنیم. نمایندگان هم باید با ما وفاق داشته باشند.

*‌عدم رای به استعفای حسین‌زاده در راستای وفاق بود؟

من به استعفای ایشان رای دادم و با صدای بلند «4-4» کردم چون می‌دانستم ایشان توانمند است.

‌*قرار بود مجلس و دولت وفاق داشته باشند. با این وجود چرا برخی از نمایندگان مسعود پزشکیان را به ضعیف عمل کردن در سازمان ملل متهم و اعلام کردند که نطق ضعیف او به اسرائیل جرات داد که حملات خود را گسترده‌تر کند؟

من پزشکیان را می‌شناسم. انسانی است همراه ولی‌فقیه زمان. او جزو معدود رؤسای‌جمهوری بود که در تنفیذ و تحلیف کامل صحبت کرده است و در مقابل ظلم آمریکا و رژیم صهیونیستی قاطع ایستاده است. ما امروزه به وفاق ملی نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل دشمن، مشکلات اقتصادی، تولید و معیشتی مردم را حل کنیم. من این حرف‌ها را قبول ندارم. ما تابع ولایت هستیم و ایشان گفتند موفقیت دولت موفقیت همه است. زمانی آمدن یک رئیس‌جمهور به مجلس یک سال و نیم طول کشید و بعد هم نیامد. پزشکیان اما راحت به مجلس می‌آید چراکه نماینده مجلس بوده و به دنبال همدلی است.

*‌اما رفتار برخی نمایندگان در راستای این است که پزشکیان هم دیر به مجلس بیاید. وقتی یکی از نمایندگان به پزشکیان توهین می‌کند غیر از این برداشت می‌کنید؟

من به آن نماینده معترض شدم که ایشان – پزشکیان – رئیس‌جمهور کشور است و هر زمانی که بخواهد می‌تواند به مجلس بیاید. ایشان امتحان پس داده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی