| کد مطلب: ۲۲۷۲۰

دعوت برای امضای توافق‌نامه صلح

دعوت برای امضای توافق‌نامه صلح

ارمنستان از جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا پیش از شروع بیست‌ونهمین کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل کاپ 29 که قرار است در ماه نوامبر (آبان‌ماه) در باکو برگزار شود، توافق‌نامه صلح را امضا کند.

ارمنستان از جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا پیش از شروع بیست‌ونهمین کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل کاپ ۲۹ که قرار است در ماه نوامبر (آبان‌ماه) در باکو برگزار شود، توافق‌نامه صلح را امضا کند. آنی بدلیان، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در همین ارتباط خاطرنشان کرد که ایروان تصمیم برگزاری کنفرانس آب ‌وهوای سازمان ملل در باکو را ابزاری برای ایجاد اعتماد بین طرفین و برقراری صلح در منطقه می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که ارمنستان برای امضای این توافق‌نامه صلح کاملاً آماده است. بدلیان همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی با توجه به شرایط کنونی بر این باورند که لازم است برای جلوگیری از هرگونه پیشامد و پیامد منفی، مفاد توافق‌نامه صلح قبل از کنفرانس آب‌‌وهوای سازمان ملل امضا شود. سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان افزود: «اگر توافق‌نامه صلح به امضا نرسد، رهبرانی که به باکو می‌روند ممکن است ناخواسته به جنگ‌افروزان آینده تبدیل شوند.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی