| کد مطلب: ۲۱۹۷۵

روزنامه جمهوری اسلامی: دبیرکل سازمان ملل، حقوق نجومی نمی‌گیرد که فقط اظهار تأسف کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دبیرکل سازمان ملل، حقوق نجومی نمی‌گیرد که فقط اظهار تأسف کند

به گزارش هم‌میهن، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای با عنوان «ضرورت اقدام جهانی علیه جنایتکاران جنگی» نوشت:

جنایاتی که نتانیاهو در دوران نخست ‌وزیری طولانی خود در رژیم صهیونیستی به ویژه در یکسال اخیر مرتکب شده، او را در صدر فهرست جنایتکاران جهان از چنگیز گرفته تا هیتلر قرار داده است. به همین دلیل، نتانیاهو را باید یک عنصر خطرناک برای کل جهان معاصر دانست و باید عقلای کشورهای مختلف با یک تشریک مساعی و اقدام تاریخی، این جانی بالفطره را محاکمه کنند و به جوخه اعدام بسپارند.

متأسفانه برخلاف تمام موازین قانونی و عرف بین‌المللی، سازمان ملل به نتانیاهو اجازه سخنرانی در جلسه مجمع عمومی این سازمان را داد و او فرصت پیدا کرد طلبکارانه برای حق به جانب جلوه دادن خود مطالب خلاف واقع بگوید و برای تحریف تاریخ تلاش کند. او که رئیس یک رژیم تروریستی است، در سخنان سراسر دروغ خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، حزب‌الله لبنان را که یک تشکیلات ضدتروریستی است و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین فداکاری می‌کند و در برابر اشغالگران صهیونیست می‌ایستد به انجام اعمال تروریستی متهم کند. او با وقاحت تمام، ایران را نیز تهدید کرد و گفت: «اگر شما ما را بزنید ما شما را می‌زنیم. هیچ جائی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد». این سخن هرچند بخشی از گزافه‌گوئی‌های نتانیاهو است ولی بی‌نهایت بودن وقاحت او را نشان می‌دهد. او از اراده و غیرت ملت ایران خبر دارد و می‌داند درافتادن با این ملت به معنای نابودی خود او خواهد بود. این رجزخوانی نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با هدف گسترش جنگ در خاورمیانه و کشاندن پای آمریکا و دیگر حامیان صهیونیست‌ها به این جنگ است.

قبل از هر چیز باید سازمان ملل سرزنش شود که به یک جنایتکار جنگی که دادگاه بین‌المللی کیفری او را مجرم و جانی می‌داند فرصت سخنرانی در سازمانی را می‌دهد که فلسفه تأسیسش ایجاد صلح است. آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در ماه‌های اخیر چند بار گفت نتانیاهو به هیچیک از مقررات بین‌المللی پای‌بندی نشان نمی‌دهد و برخلاف تمام ضوابط و مصوبات این سازمان عمل می‌کند. با اینحال معلوم نیست آقای دبیرکل با کدام منطق و براساس کدام ضابطه اجازه داده این تروریست حرفه‌ای در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و با زیر پا گذاشتن تمام معیارهای انسانی، خود را مدافع تفکر مقدس جا بزند و مظلوم‌ترین مردم را که از وطن و حقوق خود دفاع می‌کنند، تروریست بنامد. جالب است که نمایندگان بسیاری از کشورها در اعتراض به حضور نتانیاهو در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، جلسه را ترک کردند و با این کار خود دعوت کردن از او برای سخنرانی را خلاف مصالح ملت‌ها دانستند ولی رئیس و دست‌اندرکاران این سازمان و مجمع از آراء این کشورها پیروی نکردند و به او اجازه سخنرانی دادند و او همزمان با این سخنرانی، شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را رقم زد.

نتانیاهو به محض ورود به نیویورک، در مصاحبه‌ای گفت در حال پرواز به نیویورک که بودم اجازه ترور فرمانده یگان موشکی حزب‌الله را دادم و او کشته شد. کسی که خودش اعتراف می‌کند دستور ترور را صادر کرده، بعد از این اعتراف مورد استقبال مسئولین سازمان ملل قرار می‌گیرد و با قیافه‌ای حق بجانب در اجلاس مجمع عمومی که محل حضور نمایندگان دولت‌ها و ملت‌هاست برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها تلاش می‌کند و در همان حال مرتکب جنایت بزرگ ضاحیه بیروت می‌شود.

اکنون که اکثر دولت‌ها و ملت‌ها بر جنایتکار بودن نتانیاهو تأکید می‌کنند و دادگاه بین‌المللی کیفری نیز او را یک جنایتکار جنگی و نسل‌کشی می‌داند، دولت‌ها باید در یک تلاش منسجم و جدی خواستار صدور حکم این دادگاه علیه او شوند تا او و تمام همدستانش محاکمه و مجازات شوند. با محکوم کردن‌ها نمی‌توان این جنایتکاران را از ادامه جنایاتشان پشیمان کرد. دبیرکل سازمان ملل، حقوق نجومی نمی‌گیرد که فقط اظهار تأسف کند، او باید از امکانات این سازمان برای تنگ کردن عرصه بر رژیم صهیونیستی و سردمدارانش استفاده کند و جنایات آنها را متوقف نماید. پیمودن راهی که دولت آفریقای جنوبی با مراجعه به دادگاه بین‌المللی کیفری طی کرده یکی از راهکارهاست. دادستان دیوان بین‌المللی خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و همدستانش شده است. اکنون موقعیت از هر نظر برای گرفتن این حکم از دادگاه بین‌المللی مناسب است. دولت‌های اسلامی، عربی و سایر دولت‌های مخالف رژیم صهیونیستی می‌توانند متحداً خواستار این حکم شوند و سران رژیم صهیونیستی را محاکمه و مجازات کنند و منطقه و جهان را از شر این رژیم جعلی و اشغالگر نجات دهند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی