| کد مطلب: ۲۱۸۴۴

نخست وزیر انگلیس در نیویورک با نتانیاهو دیدار نکرد

نخست وزیر انگلیس در نیویورک با نتانیاهو دیدار نکرد

نخست وزیر انگلیس با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل آنچه برنامه شلوغ ملاقات‌های دو طرف، دیدار نکرد.

 منابع خبری انگلیس می‌گویند که آقای کی‌یر استارمر با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار نکرد و برنامه ملاقات وی با رون درمر وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی نیز لغو شده است.

منابع آگاه به رسانه‌های انگلیس گفته‌اند که برنامه شلوغ ملاقات‌های دو طرف، اجازه انجام چنین دیداری را میسر نکرد. این درحالیست که نخست وزیر انگلیس روز گذشته با نجیب میقاتی همتای لبنانی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک دیدار و نسبت به اوضاع انسانی در این دو کشور بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طرف انگلیسی را در جریان آخرین آمار شهدای فلسطینی قرار داد و افزود که بیش از ۷۰ درصد زیرساخت‌ها در باریکه غزه نابود شده است. نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرد که آمار بالای تلفات در غزه، قابل‌قبول نیست.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر لزوم برقراری فوری آتش‌بس، آزادی اسرا و افزایش کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه تاکید کردند. آن‌ها همچنین افزایش خشونت‌ها و گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردند.

نخست وزیر انگلیس همچنین در ملاقات با نجیب میقاتی، تلفات غیرنظامیان در لبنان را در اثر حملات رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در مرز این کشور و فلسطین اشغالی تاکید کرد.

استارمر دیروز طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم توقف جنگ در غزه و کاهش تنش‌ها در لبنان تاکید کرد و گفت: ما باید شاهد یک آتش بس فوری برای فراهم کردن فضا برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه باشیم.

وی با بیان اینکه، تشدید بیشتر تنش به هیچ کس کمک نمی کند، هشدار داد: تنش‌ها چیزی جز رنج بیشتر برای مردم بی گناه دو طرف و چشم انداز جنگی گسترده‌تر که هیچ کس نمی تواند آن را کنترل کند، ایجاد نمی‌کند.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد که تحولات لبنان رابطه تنگاتنگی با وضعیت در غزه دارد و این مایه شرمساری است که رنج غزه همچنان در حال افزایش است.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی