| کد مطلب: ۱۹۱۹۶

نکاتی که باید قبل از خرید هندزفری بی‌سیم بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید هندزفری بی‌سیم بدانید

مطمئنا سیر تکاملی ساختار و اتصال هندزفری‌ها را به یاد دارید. از زمان هندزفری‌های سیمی با پورت‌های عجیب و غریب، تا اکنون که انواع هندزفری‌های بی‌سیم و بلوتوثی روانه بازار شده‌اند.

در حال حاضر، هندزفری یکی از پرتقاضاترین گجت‌های بازار دیجیتال است؛ چرا که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشند، در جدیدترین سیاست خود اقدام به حذف هندزفری و حتی آداپتور شارژ کردند. پس با خرید گوشی، کاربر مجبور می‌شود که به دنبال خرید هندزفری باشد. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل نکاتی در مورد خرید هندزفری بی‌سیم را برایتان شرح دهیم و باید پیش از خرید هندزفری به این موارد توجه کنید.

هنگام خرید هندزفری بی‌سیم به موارد باید توجه کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، هندزفری یکی از پرکاربردترین گجت‌های موبایل محسوب می‌شود و در لیست ۶ گجت برتر سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد. این محصول در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به تولید رسیده که انتخاب بهترین هندزفری بی‌سیم را مشکل می‌کند. به همین خاطر، نکات لازم در خرید هندزفری بی‌سیم را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم که با مطالعه آن‌ها می‌توانید بهترین هندزفری بی‌سیم را متناسب با نوع کاربری و بودجه خود خریداری نمایید.

طراحی ظاهری هندزفری

یکی از مزیت‌های هندزفری بی‌سیم، به راحتی در جیب یا کیف جای می‌گیرند و مانند گذشته، خبری از سیم‌های طویل و گره‌های سخت نیست. در مجموع هندزفری‌های بی‌سیم به سه دسته تقسیم می‌شوند که اولین مورد هندزفری‌های بلوتوثی گردنی هستند. در این هندزفری‌ها ترکیب سیم و اتصال بلوتوثی را مشاهده می‌کنیم که دو هندزفری با استفاده از سیم ارتباط بین یکدیگر را برقرار می‌کنند؛ اما به وسیله بلوتوث به گوشی متصل خواهند شد.

مورد دوم هندزفری‌‌های تک گوش هستند که نوع کاربری این مدل از اسم آن‌ها پیدا است. این هندزفری‌ها تنها یک گوشی دارند و برای افرادی که دائما در حال برقراری تماس‌ هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. از طرفی این مدل هندزفری‌ها از ترند خارج شدن و درصد کمی از افراد خرید هندزفری‌های تک گوش را ترجیح می‌دهند؛ چرا که از هندزفری‌های دوتایی یا TWS هم می‌توان به صورت تکی استفاده کرد و برای مکالمه و موسیقی عملکرد خوبی دارند.

در آخر به محبوب‌ترین نوع هندزفری بلوتوثی می‌رسیم که از نوع دوتایی (TWS) است. این هندزفری‌ها کاملا بی‌سیم بوده و از دو گوشی تشکیل شده که با بلوتوث به گوشی موبایل متصل می‌شوند. هندزفری‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند، خبری از سیم نیست و داخل یک باکس شارژ می‌شوند.

هندزفری بلوتوثی یا tws

در مجموع اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری، بهترین هندزفری بلوتوثی را انتخاب کنیم، مدل TWS نسبت به سایر موارد ارزش خرید بالایی دارد. این هندزفری‌ها دارای کیفیت ساخت، پخش صدا و کیفیت مکالمه بسیار خوبی هستند و برای ورزش، مکالمه و گوش دادن به موسیقی می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. از طرفی فاکتور خیلی مهم در هندزفری‌های TWS، قیمت آن‌ها است که در هر نوع بازه قیمتی، می‌توان صاحب یک هندزفری بلوتوثی شد. البته موارد گفته شده، تجربه ما از بررسی انواع هندزفری بود و ممکن است که مدل تکی یا گردنی را مورد پسند شما باشد که با نگاهی به بازار،‌ می‌توان هندزفری‌های پرچم‌دار باکیفیت گردنی و تکی را هم خریداری کرد که از کیفیت صدای بسیار خوبی بهره می‌برند.

طراحی و ارگومونی

یکی از مهم‌ترین المان‌ها در خرید هندزفری، ساختار ارگومونی و راحتی آن در گوش است. معمولا سری هندزفری‌های بی‌سیم از پلاستیک تشکیل می‌شود و به راحتی در گوش جای می‌گیرد. اما بسیاری از افراد با این مدل سری‌ها سازگار نیستند و هندزفری به خوبی در گوش جای نمی‌گیرد یا پس از مدتی خارج می‌شود. برای این دسته از افراد، هندزفری‌های یکپارچه مانند ایرپاد اپل گزینه خرید بهتری هستند؛ چرا که به صورت یکدست طراحی شده‌اند و به راحتی وارد گوش می‌شوند.

ضد آب بودن

بسیاری از افراد در طول روز هندزفری را از گوش خارج نمی‌کنند یا هنگام ورزش و پیاده‌روی در حال گوش دادن به موسیقی هستند. برخورداری از استاندارد IPX، یکی از ویژگی‌های مهم در هندزفری‌های بلوتوثی است؛‌ چرا که در صورت عدم داشتن گواهی ضد تعریق، ممکن است هنگام ورزش یا استفاده از هندزفری در محیط‌های مرطوب، دچار مشکل یا خرابی دستگاه شوید.

طول عمر باتری

در هنگام خرید هندزفری، با توجه به نوع کاربری خود باید طول عمر هندزفری‌ها را در نظر بگیرید. معمولا هندزفری‌های بلوتوثی بین ۵ الی ۸ ساعت پخش مداوم ارائه می‌دهند که در هندزفری‌های بالارده، طول عمر باتری به مراتب افزایش پیدا می‌کند. هندزفری‌های گردنی و تک گوشی، پس از اتمام شارژ، نیاز به شارژ سیمی دارند؛ اما هندزفری‌های TWS در صورت نیاز به شارژ مجدد، داخل کیس شارژ قرار می‌گیرند و حداقل ۲ بار می‌توان آن‌ها را به صورت کامل شارژ کرد.

کیفیت صدا

به اصلی‌ترین المان در خرید هندزفری بی‌سیم رسیدیم. جایی که با توجه به بودجه خود، می‌توانید میزان کیفیت صدا را تغییر دهید. اما چگونه می‌توان میزان کیفیت صدا را آزمایش کرد؟ کدام المان‌ها در کیفیت صدا تاثیرگذار هستند؟

درایور

مهم‌ترین مشخصات در ساختار هندزفری‌ها، اندازه و نوع درایور است که کیفیت صدا را مشخص می‌کند. قطر دیافراگم یا اندازه درایور، هرچه بزرگ‌تر باشد، کیفیت صدا و ولوم بیشتری تولید می‌کند که البته، نوع درایور هم بی‌تاثیر نیست.

  • درایور داینامیکی: این مدل درایور دارای کیفیت صدای مناسب و مصرف انرژی پایینی هستند؛ اما در حالت بیشینه صدا، با نویز فراوان مواجه خواهید شد.
  • درایور آرمیچری: مورد دوم از نوع آرمیچری هستند که کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌دهند؛ اما خبری از باس و ولوم صدای زیاد نیست.
  • درایور مغناطیسی: محبوب‌ترین مدل درایور، مغناطیسی است. چرا که از کیفیت صدای بالا، نویز کم و حجم صدای زیاد بهره می‌برد و قیمت مناسبی هم دارد.
  • درایور الکتروستاتیک: در آخر به باکیفیت‌ترین درایور در میان هندزفری‌های بی‌سیم می‌رسیم که از لحاظ کیفیت صدا، نویز، حجم صدا و اعوجاج، نمی‌توان ایرادی از آن گرفت؛ اما دارای قیمت بالایی هستند و در هندزفری‌های پرچم‌دار از این مدل درایور استفاده می‌شود.

نوع درایور استفاده شده در ساختار هندزفری ها

حساسیت

میزان حساسیت یک هندزفری، تاثیری مستقیم در حجم صدای تولید شده توسط آن دارد. در واقع هرچه قدر حساسیت هندزفری بالا باشد، حجم صدایی که تولید می‌کند بیشتر است. اما در میزان حساسیت و کیفیت آمپلی فایر باید تعادل ایجاد شود و در صورت پایین بودن کیفیت آمپلی فایر، با افزایش ولوم صدا، نویز آزار دهنده‌ای به گوش می‌رسد.

دامنه فرکانسی

این مورد تاثیر مستقیم در کیفیت صدا ندارد؛ اما در هنگام خرید هندزفری باید به آن دقت کرد. منظور از دامنه فرکانسی، بازه شنیداری گوش انسان است که بین ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را می‌تواند گوش دهد. پس هرچقدر دامنه فرکانسی یک هندزفری در این بازه باشد، صدای غنی‌تر و رساتری را خواهید شنید.

نویز کنسلینگ (ANC)

یکی از جذا‌ب‌ترین قابلیت‌های هندزفری بی‌سیم، حالت نویز کنسلینگ است. با فعال کردن این گزینه در محیط‌های شلوغ، صداهای محیط به صورت کامل حذف شده و صدای موسیقی یا مکالمه را به صورت واضح خواهید شنید. این قابلیت در بسیاری از هندزفری‌ها وجود دارد؛ اما میزان عملکرد آن متفاوت است که باید در هنگام خرید هندزفری بی‌سیم آن را مورد آزمایش قرار داد.

قابلیت‌های لمسی

در هندزفری‌های TWS، به دلیل ابعاد کوچک و فضای کم، شرکت‌های سازنده کلیدهای لمسی را روی دستگاه تعبیه کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان دستور عمل‌های مختلف را اجرا کرد. در هندزفری‌های اقتصادی، این کلیدها صرفا به عنوان دکمه پخش، توقف و عوض کردن آهنگ قابل استفاده هستند؛ اما در هندزفری‌های بی‌سیم گران قیمت، می‌توان آن‌ها را به صورت دستی شخصی‌سازی کرد. از طرفی در هندزفری‌های گردنی، کلیدهای فیزیکی روی بدنه دستگاه قرار دارند و به راحتی می‌توان صدای موسیقی را کم و زیاد یا متوقف کرد. این موارد در هنگام خرید هندزفری باید مورد توجه قرار گیرند؛ چرا که به عنوان مثال، اگر فرد ورزشکار هستید، باید هندزفری از قابلیت‌های توقف و پخش، کم و زیاد یا عوض کردن موسیقی پشتیبانی کند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی بر آن بود که نکات مهم قبل از خرید هندزفری بی‌سیم را برای شما شرح دهیم. با رعایت موارد فوق، می‌توان بهترین خرید را متناسب با بودجه خود داشته باشید و به سراغ باکیفیت‌ترین هندزفری بی‌سیم در بازه قیمتی مورد نظر بروید. چناچه قصد خرید هندزفری بی‌سیم دارید، فروشگاه فرنا یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است که با مراجعه به آن، انواع هندزفری بی‌سیم را با بهترین قیمت بازار و گارانتی شرکتی می‌توانید خریداری نمایید و در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی