| کد مطلب: ۱۴۶۱۳

اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با هم‌میهن:

دولت پاسخ قانع‌کننده ندارد

دولت پاسخ قانع‌کننده ندارد

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد و کورین از استان سیستان و بلوچستان معتقد است که مردم استان سیستان و بلوچستان از قبل از جمع کردن کارت سوخت‌ها و همزمان با کاهش سهمیه‌ بنزین آزاد با مشکلات جدی مواجه بودند و دولت هم تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای به اعتراض نمایندگان این استان نداده است. او به خبرنگار روزنامه هم‌میهن می‌گوید: «استان سیستان و بلوچستان، امکانات حمل و نقل عمومی ندارد و فاصله میان شهرهای آن بسیار زیاد است. دولت هم هیچ‌وقت پاسخ قانع‌کننده‌ای به اعتراض‌های ما در مورد این تصمیمات نداده است.»

*‌قرار است که کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری شود. با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان ایران بوده و فاصله بین شهرها زیاد است و از سوی دیگر هم، سهمیه بنزین آزاد کاهش یافته، نماینده‌های این استان اعتراضی به این تصمیم کرده‌اند؟

ما اعتراضات متعددی به این تصمیمات دولت کرده‌ و نامه‌های زیادی هم نوشتیم و امضا کردیم. فاصله بین‌شهری در استان سیستان و بلوچستان گاهی هزار کیلومتر است. اگر کسی کار اداری داشته باشد و تنها بخواهد از شمال این استان به جنوب آن برود یا اینکه بخواهد در یک موقعیت اضطراری خود را به بیمارستان برساند، ممکن است ۸۰۰ کیلومتر از مقصد فاصله داشته باشد.

*‌۱۶۰ لیتر کفاف زندگی روزمره مردم این استان را می‌دهد؟

۱۶۰ لیتر در یک رفت‌وآمد تمام می‌شود. ما اعتراضات مکرری نسبت به این موضوع کرده‌ایم. در این مدت هم شاهد این بودیم که مشکلات مردم برای آمد و شد تا چه اندازه افزایش یافته است. از سوی دیگر هم برخی امکانات تنها در مرکز استان است. بقیه استان‌ها علاوه بر اینکه هنوز جایگاه‌های زیادی با کارت سوخت آماده ارائه خدمات به رانندگان هستند اما کم شدن کارت‌های سوخت فعالیت‌های آنان را مختل کرده است. حالا تصور کنید که در استان سیستان و بلوچستان که تعداد جایگاه‌ها کم است، کارت سوخت موجود در آن‌ها جمع شده و فاصله بین شهرها هم این‌قدر زیاد است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

*‌واکنش دولت به اعتراضات چه بود؟

دولت این طرح را زمانی که مسافرها به استان سیستان و بلوچستان آمده بودند اجرا نکرد، زیرا به خوبی می‌داند سهمیه بنزین هر شخص برای او کافی نیست. مسافران عزیز در آن مدت از کارت سوخت‌های موجود در جایگاه‌ها استفاده کردند اما اگر این کارت‌ها نبود قطعاً با مشکل کمبود سوخت مواجه می‌شدند. البته همان زمان هم محدودیت‌هایی وجود داشت که سوخت موجود در این کارت‌ها صرفاً به دست مسافران عزیز برسد.

همین کاهش سهمیه‌ها خودش به تنهایی تاثیرات سوء زیادی در استان به جا گذاشت. ما نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان سیستان و بلوچستان، این هفته هم مطالبات خود را پیگیری می‌کنیم. اخیراً هم اعتراضاتی در شهرستان‌ها به وجود آمد و ما سه هفته درگیر همین مسئله بودیم. کامیون‌ها و دیگر ماشین‌های سنگین هم بنزین کافی ندارند. دولت اصلاً به فکر استان سیستان و بلوچستان هست یا نیست؟

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی