| کد مطلب: ۱۲۰۸

خبرسازان

خبرسازان

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

نامه ۷۱ پزشک درباره «مهسا امینی»

نمایندگان مجمع و روسای نظام پزشکی‌های کشور به فوت «مهسا امینی» واکنش نشان دادند. به‌گزارش خبرآنلاین، ۷۱ پزشک با امضای نامه‌ای خواستار این شدند که پزشکی قانونی جوانب طبی فوت «مهسا امینی» را بدون مساحمه و صرفا بر مبنای موازین علم‌پزشکی بررسی کند. در متن این نامه آمده است: «مرگ هم‌‌وطن جوان‌مان، خانم مهسا امینی موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده، به‌گونه‌ای که بالاترین مقام اجرایی کشور، شخص رئیس‌جمهور محترم نیز به آن واکنش نشان داده‌اند. از سوی دیگر ابهام در مورد علت فوت ایشان روایت‌های گوناگونی را در سطح جامعه رواج داده و پریشانی اجتماعی و روانی بسیار ایجاد کرده است. ما امضاکنندگان زیر نمایندگان مجمع عمومی و روسای نظام پزشکی‌های کشور از آن مقام محترم و همکاران‌تان به‌عنوان بخشی از جامعه‌پزشکی کشور انتظار داریم بدون مسامحه و صرفا برمبنای موازین و اصول علم‌پزشکی، جوانب طبی این رخداد ناگوار را مشخص فرمایید. مسلما دوراندیشی و دقت‌نظر شما، نقش موثری در تقویت و بازآفرینی اعتمادملی خواهد داشت.»

تولید تنباکوی معطر ممنوع نیست

بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: «وزارت صمت نگرانی‌هایی بابت تولید تنباکوی تقلبی داشت و باتوجه به اینکه در ستاد کشوری کنترل دخانیات کاربرد طعم و عطر در تنباکو را به‌عنوان مصداق تبلیغ ممنوع کرده بودیم،‌ هیات‌عالی مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار مصوبه‌ای برای رفع محدودیت تولید تنباکوی معطر ابلاغ کرد و وزارت بهداشت مکلف به اصلاح مصوبه ستاد کشوری در این زمینه شد تا صنعت بتواند رسما این نوع تنباکو را تولید و نظارت لازم را در این زمینه داشته باشد.» به‌گزارش ایسنا، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در این باره گفت: «از آنجایی که اجازه واردات و تولید تنباکوی معطر وجود نداشت، این موضوع به‌عنوان مانع کسب‌وکار تشخیص داده شد و به‌رغم مخالفت وزارت بهداشت، اصلاح مصوبه قبلی ستاد الزامی شد؛ در تبصره مصوبه هیات‌مذکور، تشکیل کمیته‌ای برای وضع مقررات پیرامون تنباکوهای معطر در نظر گرفته شد.»

مشمولان غایب، دانشگاه نمی‌روند

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا می‌گوید، مشمولان غایب نمی‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام کنند. تقی مهری در این باره گفت: «تمام افرادی که در کنکور شرکت کرده، در مقاطع مختلف پذیرفته شده و باید ثبت‌نام کنند، باتوجه به هوشمندسازی پلیس تمام دانشجویانی که پذیرفته شده‌اند ازطریق اینترنت می‌توانند درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کرده، سامانه ما به‌صورت خودکار به دانشگاه مربوطه وصل شده، معافیت برای دانشگاه ارسال شده و افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند. متقاضیان می‌توانند ازطریق پلیس‌من درخواست‌معافیت کنند. افرادی که سال گذشته -یعنی ۱۴۰۰- دیپلم گرفته‌اند، سال گذشته در کنکور شرکت کرده‌اند و امسال هم در کنکور شرکت کرده‌اند، تا ۳۱مهرماه فرصت دارند، بعد از آن باید برگه اعزام به خدمت بگیرند و چنانچه اقدام نکنند برای آنها غیبت زده می‌شود. افرادی هم که در سال ۱۴۰۱ دیپلم گرفته‌اند تا شهریورماه سال آینده فرصت دارند که در کنکور شرکت کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی