| کد مطلب: ۴۰۱۶

خبرسازان

خبرسازان

چالش نگهداری ترنس‌های معتاد معمای سامانه شفافیت شهرداری زنان سرپرست خانوار کمیته امداد

aghtar

چالش نگهداری ترنس‌های معتاد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره نگهداری ترنس‌های معتاد متجاهر گفته است: «تاکنون درباره نحوه پذیرش و نوع رفتار با این افراد دچار چالش بوده‌ایم، زیرا باید وضعیت هریک از انواع ترنس‌ها باتوجه به وضعیت جراحی و نوع نگهداری آنها مورد بررسی قرار گیرد. براین‌اساس قرار است طرحی به‌صورت پایلوت درباره وضعیت نگهداری و مدت‌درمان این افراد در تهران طراحی شود.» فرهاد اقطار دراین‌باره گفت: «تاکنون درباره نحوه پذیرش و نوع رفتار با این افراد دچار چالش بوده‌ایم، زیرا باید وضعیت هر یک از انواع ترنس‌ها باتوجه به وضعیت جراحی و نوع نگهداری آنها مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا چند روز گذشته جلسه‌ای در سطح کلان با استان‌هایی که تعداد این افراد در آنجا بیشتر است، برگزار و سعی شد، طرحی به صورت پایلوت درباره وضعیت نگهداری و مدت درمان این افراد در تهران طراحی شود و پس از توافق با ستاد مبارزه با موادمخدر این طرح راه‌اندازی شود.»

Zakani Alireza

معمای سامانه شفافیت شهرداری

شهردار تهران گفته است، آنچه مربوط به تکالیف شهرداری درباره انتشار موارد مختلف در سامانه شفافیت شهرداری است، حتما پیگیری می‌کند: «اکنون هم در حال تکمیل اطلاعات این سامانه هستیم و در موضوع شفافیت هیچ محدودیتی برای خودمان قائل نیستیم.» به‌گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی دراین‌باره گفت: «به‌روزرسانی و درج کامل اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری تهران زمان می‌برد، ولی ما تمام امکانات خودمان را به سمت شفافیت سوق می‌دهیم و در موضوع شفافیت هیچ محدودیتی نداریم. فهرست 103ملک بازپس‌گیری‌شده و نشانی آنها را نیز به‌صورت شفاف منتشر کرده‌ایم و مشکلی درباره انتشار فهرست این املاک نداشتیم. درباره ساختمان‌های ناایمن هم موضوع را به مراجع نظارتی گزارش داده‌ایم و مطالبه اصلی از شهرداری، پیگیری مسئله ایمن‌سازی این ساختمان‌هاست، نه اینکه الزاما اسامی آنها را اعلام کنیم.»

bakhtiyari morteza

زنان سرپرست خانوار کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور گفته است، در سراسر کشور ۵۱ درصد خانوارهایی که تحت‌پوشش کمیته امداد هستند را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بنابراین رویکرد ما اشتغال خانگی است. مرتضی بختیاری دراین‌باره گفت: «بخش اشتغال‌آفرینی خانگی کمیته امداد بخش بروات، توفیقات خوبی داشته و توانسته در مهارت‌آموزی توفیق کسب کند. در برنامه‌ریزی‌هایی که کمیته امداد در سراسر کشور انجام و تفاهم‌نامه نیز مبادله کرده است، امیدواریم از ۴۰هزار متقاضی مسکن روستایی، ۱۰هزار مسکن تا پایان امسال و مابقی نیز تا پایان ۱۴۰۲ تحویل مددجو شود.» رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به نیروی انسانی هم گفت: «درمجموع کمبود نیروی انسانی نداریم اما نیروی انسانی ما نامتوازن است به‌صورتی‌که در یک منطقه محروم یک مددکار شاید هزار پرونده داشته باشد اما مددکاری در مرکز استان ۲۰۰پرونده دارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی