| کد مطلب: ۳۹۸۸

خبرسازان

خبرسازان

فرصت یک‌ماهه برای کارخانه سیمان فعالیت ۶۰۰ بیمارستان فرسوده اخطار آخر به «بحرانی‌ها»

alghasi

فرصت یک‌ماهه برای کارخانه سیمان

رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه برای تامین زیرساخت‌های لازم جهت رعایت ضوابط زیست‌محیطی در کارخانه سیمان تهران خبر داد. علی القاصی دراین‌باره گفت: «با توجه به وصول گزارش‌ها متعددی از دستگاه‌های مسئول و به‌طور خاص محیط‌زیست در مورد آسیب‌ها، خطرات و پیامدهای زیست‌‌محیطی منفی درخصوص فعالیت کارخانه سیمان تهران و با توجه به نقش این موضوع در تشدید آلودگی هوا، به دادستان شهرستان ری ماموریت داده شد تا از حیث حقوق عامه بررسی‌های لازم را به‌عمل آورد.» او ادامه داد: «بررسی‌های انجام‌شده ازسوی دادستانی شهرستان ری با اخذ گزارش‌ها از دستگاه‌های متولی حاکی از نقش قابل‌توجه این کارخانه در آلودگی هوای محدوده شهرستان ری است و بر همین اساس با توجه به اینکه سلامت عمومی جامعه یکی از مصادیق مهم و قابل‌توجه حقوق عامه محسوب می‌شود؛ لذا دستگاه قضایی از حیث حقوق عامه نسبت به این موضوع ورود کرد و مقرر شد تا مسئولان این کارخانه طی مدت‌زمان یک‌ماه نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های زیست‌محیطی اقدام کنند.»

bimarestan

فعالیت ۶۰۰ بیمارستان فرسوده

فعالیت ۶۰۰بیمارستان فرسوده در کشور، لزوم سرمایه‌گذاری در این حوزه و افزایش تاب‌آوری، نقش نهادهای آموزشی در حوزه بیماری‌ها و ... ازجمله مباحثی بود که در همایش روز جهانی آموزش مطرح شد. یوسفیان، مدیرکل اداره حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور دراین‌باره گفت: «باید روی بحث‌های کاهش خطر سرمایه‌گذاری و به آن توجه کنیم. در عین حال کشور باتوجه به اقلیمی که دارد در معرض انواع مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت است. بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی ما در مجاورت گسل‌ها هستند و اکنون هم که ساخت‌و‌سازها انجام می‌شود، بر ساخت‌وساز ایمن توجه نمی‌شود. هرچقدر روی تاب‌آوری سرمایه‌گذاری کنیم، آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهیم. باید توجه کرد که اکنون مراکز ما عموما آسیب‌پذیری بالایی دارند. به‌عنوان مثال اکنون ۶۰۰بیمارستان در کشور داریم که در شرایط فرسوده در حال فعالیت‌اند که ظرفیتی حدود ۱۰۰هزار تخت را به خودش اختصاص داده و سرمایه‌گذاری در آن اعتبارات بالایی می‌خواهد، اما این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تاب‌آوری افزایش یابد.»

Mohamadi ghodratola

اخطار آخر به «بحرانی‌ها»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اعلام اخطار آخر به مالکان ساختمان‌های ناایمن و بحرانی پایتخت از برخورد قضایی در صورت عدم توجه به اخطارها خبر داد. قدرت‌الله محمدی دراین‌باره گفت: «در حال حاضر ۱۱۹ ساختمان پرخطر یا به‌عبارتی بحرانی در تهران داریم. همانطور که می‌دانید باتوجه به پیگیری‌های جدی و ویژه درخصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن تهران طی شش‌ماه گذشته که با تلاش‌ها و همکاری دیگر بخش‌ها در مدیریت شهری تهران و دادستان تهران انجام شده، خوشبختانه ۱۰ساختمان از فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن و بحرانی تهران ایمن‌سازی اولیه شده و از فهرست ساختمان‌های بحرانی خارج شدند.» محمدی تاکید کرد که ایمنی مراکز پرتجمع و پرتردد نظیر مدارس و مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، سالن‌های نمایش و ... جزو خط‌قرمزها و اولویت‌های آتش‌نشانی است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی