| کد مطلب: ۳۰۴۶

خبرسازان

خبرسازان

کمبود حاد پرستاری فرسودگی ۶۰درصد ناوگان حمل‌ونقل کرج، آلوده‌ترین کلانشهر

Moradi seifola

کمبود حاد پرستاری

مدیرکل منابع‌انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال‌جاری درخواست ارائه مجوز استخدام برای ۶۰هزار نیرو داریم، گفته، درخواست مصرانه داریم که این میزان مجوز استخدام‌نیرو را طی سال‌جاری به وزارت بهداشت ارائه دهند تا بتوانیم پروژه‌های جدید را افتتاح کنیم. سیف‌الله مرادی درباره وضعیت کمبود نیرو در وزارت بهداشت گفت: «در سایر پرسنل بیمارستانی نیز شاخص‌هایی وجود دارد. به‌عنوان مثال 4/ 0به‌ازای هر تخت نیروی خدماتی، 5/0‌ به‌ازای هر تخت نیروی پشتیبانی و ... باید وجود داشته باشد. در عین حال مشکل حاد ما در گروه پرستاری است که امیدواریم دولت مقداری در این زمینه نگاه حمایتی به ما داشته باشد و کمک کند این بخش از کار، مشکلاتش رفع شود. در حال حاضر ۱۰۵هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور در حال خدمت‌رسانی‌اند.»

golalizade Daryoosh

فرسودگی ۶۰درصد ناوگان حمل‌ونقل

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور فرسوده است، گفت: «اتوبوس‌های دیزلی درون‌شهری، ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون انتشار می‌دهند و سهم بیش از ۵۰درصدی در تولید این ذرات دارند.» داریوش گل‌علیزاده درباره راهکارهای اساسی کاهش آلودگی‌هوا گفت: «راهکار عملی کاهش آلودگی‌هوا در شهرها این است که وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی کم کنیم؛ در حال حاضر 94درصد تولید برق ما وابسته به سوخت‌فسیلی است و فرقی نمی‌کند سوخت‌فسیلی در نیروگاه بسوزد، در موتورخانه ساختمان‌ها باشد یا در خودرو و موتورسیکلت؛ این سوخت‌ها درهرصورت آلایندگی دارند. باید به این سمت برویم که وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کم کنیم. این کاهش وابستگی از نظر امنیتی هم مورد تایید است، چراکه اگر سبد انرژی خود را متنوع کنیم، در بحران‌هایی شبیه آنچه جنگ روسیه و اوکراین برای اروپا به‌وجود آورد، با مشکل تامین انرژی روبه‌رو نمی‌شویم. اروپا لایحه مقابله با تغییر اقلیم را در دستور کار داشت، اما زمانی که با کمبود گاز مواجه شد، به سمت سوزاندن زغال‌سنگ رفت و به محیط‌زیست و تغییر اقلیم فکر نکرد.»

Aloodegi

کرج، آلوده‌ترین کلانشهر

براساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط‌زیست دیروز (۲۲ آذرماه)، کرج آلوده‌ترین کلانشهر کشور شناخته شد. به‌گزارش ایسنا، براساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، از هشت‌کلانشهر کشور دیروز (۲۲ آذرماه) کرج به‌عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۱ در وضعیت ناسالم برای همه شناخته شده است. پس از آن، اهواز با رسیدن به عدد ۱۵۸ و شاخص ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون، آلودگی‌هوا برای همه گروه‌ها را تجربه کرده است. همچنین تهران، تبریز، مشهد، اراک و شیراز آلودگی برای گروه‌های حساس را با رسیدن به عدد ۱۴۲، ۱۳۹، ۱۲۳، ۱۰۸ و ۱۰۶ و آلاینده شاخص دی‌اکسیدنیتروژن برای اراک و ذرات کمتر از 5/2میکرون برای چهار کلانشهر دیگر تجربه کرده‌اند. هوای اصفهان نیز با رسیدن به عدد ۸۰ در وضعیت قابل‌قبول قرار گرفته‌ است. آلاینده شاخص هوا در این کلانشهر ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون بوده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی