| کد مطلب: ۶۱۶۱

خبرسازان

خبرسازان

ساختمان ۱۰طبقه غیرمجاز

abasi mehdi

ساختمان ۱۰طبقه غیرمجاز

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای‌شهر تهران از سرعت گرفتن ساخت‌وسازهای غیرمجاز در برخی محلات پایتخت انتقاد کرد. به‌گزارش ایسنا، مهدی عباسی در جلسه شورای‌شهر تهران درخصوص وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در برخی محلات انتقاد کرد و گفت: «محله تقی‌آباد در منطقه ۱۸ چندی پیش از ساخت‌وسازهای غیرمجاز پاکسازی شد اما حالا باز هم شاهد هستیم که مجددا ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است.» او با بیان اینکه در شهرک احمدیه منطقه ۱۹ نیز ساخت‌وسازهای غیرمجاز سرعت گرفته گفت: «در محله گلابدره شاهد بناهایی هستیم که به‌صورت ضرب‌الاجلی ساخته می‌شود و می‌بینیم که در چند شب، ساختمان ۱0طبقه می‌سازند و جای سوال است که شهردار ناحیه و شهردار منطقه کجا هستند؟»

Tedros Adhanom Ghebreyesus

برای همه‌گیری بعدی آماده شوید

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورها خواست تا اصلاحات لازم برای آماده شدن در برابر همه‌گیری بعدی را انجام دهند. به‌گزارش ایسنا به‌نقل از رویترز، قبریسوس هفته‌ها پس از اعلام پایان وضعیت اضطراری جهانی برای همه‌گیری کووید۱۹ گفت: «اکنون زمان پیشبرد مذاکرات برای پیشگیری از همه‌گیری بعدی فرا رسیده است.» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک سخنرانی بزرگ خطاب به کشورهای عضو سازمان‌ملل گفت: «ما نمی‌توانیم این موضوع را کنار بگذاریم. اگر تغییراتی که باید ایجاد شود را انجام ندهیم، پس چه کسی این‌کار را خواهد کرد؟ و اگر اکنون آنها را انجام ندهیم، پس چه‌زمانی مناسب است؟» مجمع سالانه و ۱۰روزه جهانی بهداشت در ژنو که مصادف با هفتادوششمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت است، قرار است به چالش‌های جهانی بهداشت ازجمله همه‌گیری‌های آینده، ریشه‌کن کردن فلج اطفال و... بپردازد.

pishvaee mirsaman

بهره‌وری پایین ۴ وزارتخانه و صداوسیما

در سال گذشته چهار وزارتخانه و صداوسیما عملکرد خوبی از نظر بهره‌وری نداشتند. میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری از اتصال سامانه ارتقاء و انتصاب مدیران به عملکرد و بهره‌وری آنها خبر داد و به ایسنا گفت: «در سال گذشته چهار وزارتخانه و صداوسیما عملکرد خوبی از نظر بهره‌وری نداشتند و امسال از آنها انتظار بیشتری داریم.» او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام دستگاه‌ها در حوزه بهره‌وری موفق نبودند و در این زمینه با سازمان ملی بهره‌وری همکاری نکردند؟ اظهار کرد: «در سامانه آینه بهره‌وری ایران (سبا) به صورت آنلاین نام همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی وجود دارد و اطلاعات‌شان هر سه ماه یک‌بار به روزرسانی و بارگذاری می‌شود و همه مردم می‌توانند به‌صورت شفاف عملکرد آنها را مشاهده کنند. تعداد شرکت‌های دولتی که بهره‌وری و همکاری لازم را با سازمان ملی بهره‌وری انجام نمی‌دهند زیاد بوده و به ۶۴ شرکت می‌رسد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی