| کد مطلب: ۵۹۹۶

خبرسازان

خبرسازان

سن امید به زندگی، ۷۴سال

mahzoon aliakbar

سن امید به زندگی، ۷۴سال

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار مرکز آمار ایران می‌گوید، جمعیت ایران از مرز ۸۵میلیون نفر عبور کرده که این خبری خوب و نشانه پویایی جمعیت کشورمان است. به‌گفته علی‌اکبر محزون، سن امید به زندگی در ایران هم اکنون به ۷۴سال و نرخ باسوادی هم به 6/87دهم درصد رسیده که این سرمایه انسانی به رشد کیفی جمعیت کمک می‌کند. او ادامه داد: «آهنگ رشد جمعیت از دهه ۶۰ شروع شد و تا آخرین سرشماری‌ای که در سال ۱۳۹۵ انجام گرفت به 24/1صدم درصد رسید؛ اما از آن سال تاکنون همان روند کاهشی ادامه پیدا کرده به‌طوری‌که الان به زیر یک‌درصد حدود 77/0صدم درصد رسیده است. حدود ۲۴درصد از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان زیر ۱۵سال تشکیل می‌دهند، ۲۵درصد از جمعیت کشور شامل جوانان ۱۵ تا ۲۹ساله، ۴۴ درصد میانسال و مابقی هم سالمندان بالای ۶۵ سال هستند که این نشان می‌دهد ساختار غالب جمعیتی کشورمان را ساختار میانسالی تشکیل می‌دهد.»

mohammadi ghodrat

اعلام لیست ۹۵ساختمان‌ ناایمن

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی تا هفته آینده خبر داد. قدرت‌الله محمدی دراین‌باره گفت: «ساختمان‌های ناایمنی که قدمت زیادی دارند یکی از معضلات اساسی شهر تهران هستند، در ساختمان‌های جدید مشکل خاصی نداریم. حدود ۱۲سال است که ساختمان‌هایی که بالای شش طبقه‌اند از آتش‌نشانی تاییدیه دریافت می‌کنند و خوشبختانه اتفاق خاصی در این زمینه نداشتیم و مشکل ما عمدتاً با ساختمان‌های قدیمی است.» او ادامه داد: «ساختمان‌هایی که پیش از قوانین ساخته شده‌اند و همه نوع کاربری از اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی، دولتی و خصوصی در آن وجود دارد. ساختمان‌های جدید به‌دلیل الزام بر دریافت پایان کار، موظف به انجام اقدامات مربوط به سازمان آتش‌نشانی هستند بنابراین دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهند.»

hadizadeh mostafa

۴۰ درصد کارتن‌خواب‌ها شبه‌معتادند

براساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران، حداقل ۵۰ درصد از معتادان متجاهر در تهران هیچ سکونتگاه و خانواده‌ای در تهران ندارند و از استان‌های دیگر به این شهر وارد می‌شوند. مصطفی هادی‌زاده با اشاره به وجود ۲۵هزار معتاد متجاهر در تهران گفت: «این یک برآورد آماری است که توسط دستگاه‌های متولی انجام شده است. البته معتادان در فصل تابستان بیشتر دیده می‌شوند تا فصل سرما.» او ادامه داد: «تشخیص تجاهر اعتیاد با مقام قضایی است، یعنی پلیس بنا بر دستور قضایی این افراد را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند و در مراکز ماده ۱۶، طبق قانون به‌مدت ۳ماه و حتی ۶ماه برای بازپروری نگهداری می‌شوند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی