| کد مطلب: ۶۴۷۷

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

وزش باد شدید و گرد و خاک

ziaeean sadegh

وزش باد شدید و گرد و خاک

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از وزش باد شدید و گردوخاک طی سه روز آینده در شرق کشور خبر داد. صادق ضیائیان با اعلام اینکه امروز - شنبه - در برخی نقاط اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، به ایسنا گفت: «با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در این روز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش شدت خواهد داشت.» او با بیان اینکه یکشنبه (۲۱ خردادماه) این وضعیت در مناطق ذکرشده ادامه خواهد داشت، افزود: «روزهای شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.» بر اساس اعلام ضیائیان، روز دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی نقاط استان‌های البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات شمال فارس و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

pirhadi mehdi

خداحافظی با درختان قدیمی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از جایگزینی درختان جدید به جای درختان خشک در محورهای اصلی پایتخت به‌ویژه در خیابان ولیعصر(عج‌) خبر داد. مهدی پیرهادی با اشاره به وجود ۱۷ هزار اصله درخت در این خیابان گفت: «در سال‌های اخیر فشردگی بین درختان و شرایط آبرسانی، مشکلاتی را برای درختان این خیابان ایجاد کرده و بعضاً آبیاری با فاضلاب و زیرسازی در نهرهای اطراف، بیماری‌هایی برای درختان ایجاد کرده است. یکی از مسائل در این زمینه، خشکی بخشی از درختان بود که به این جمع‌بندی رسیدیم که درختان خشک برچیده و موارد جدید کاشته شود.»

vazife ahad

کاهش 44 درصدی بارندگی در تهران

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی از کاهش ۴۴درصدی بارندگی در تهران نسبت به متوسط بلندمدت در سال آبی جاری خبر داد و گفت: «با توجه به تغییراتی که در شاخص‌های بزرگ‌مقیاس رخ می‌دهد، بارش‌های پائیزی بهنگام و پائیزی نرمال در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.» احد وظیفه که در یک برنامه تلویزیونی درباره میزان بارندگی‌های استان‌های مختلف از ابتدای سال آبی جاری تاکنون صحبت می‌کرد، گفت: «از ابتدای سال آبی جاری در مقایسه با بلندمدت (بازه زمانی ۳۰ ساله از ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲) در جنوب غرب کشور، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان و همچنین غرب کشور، بارندگی‌ها بسیار مناسب بوده و از سال گذشته و حتی فراتر از سال گذشته بوده و حتی میانگین ۳۰ سال گذشته و حتی بیشتر از آن را نیز دریافت کرده است. اما برعکس مناطق جنوب غرب و غرب کشور که بارندگی‌ها در سال آبی جاری خوب بوده است، در نقاط دیگر کشور بارندگی‌ها مناسب نبود. همچون خراسان رضوی که تنها ۴۶ درصد بارش سال را تاکنون دریافت کرده و ۵۴ درصد کمبود بارش دارد یا استان تهران که حدود ۴۴ درصد بارندگی کمتر از نرمال را تجربه کرده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی