| کد مطلب: ۶۴۴۹

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

دستگیری عوامل تیراندازی سریالی

gholipoor

دستگیری عوامل تیراندازی سریالی

فرمانده انتظامی نور با اشاره به تیراندازی‌های سریالی در چمستان، از دستگیری پنج نفر از عاملان این تیراندازی‌ها ‌خبر داد. علی‌اکبر قلی‌پور فرمانده انتظامی نور از دستگیری پنج نفر از عاملان تیراندازی سریالی در چمستان خبر داد: «مدت‌ها بود که چند نفر بر سر اختلافات شخصی، با یکدیگر درگیری مسلحانه ‌پیدا کرده بودند که این سبب برخی نزاع‌ها در منطقه چمستان شده بود.» او با بیان اینکه به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک مورد نزاع و درگیری مسلحانه و اعلام امام ‌جمعه ‌شهرستان چمستان درباره اختلافات سریالی، ماموران انتظامی و پلیس امنیت برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند، ادامه داد: «عوامل درگیری و تیراندازی قبل از حضور پلیس از محل به سمت ییلاقات نور متواری شده بودند که با رصد اطلاعاتی ماموران مخفیگاه متهمان شناسایی ‌و در عملیات غافلگیرانه ۵ نفر از عوامل تیراندازی دستگیر شدند.»

Aloodegi

افزایش آلاینده اُزون

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است: «با گرم‌تر شدن هوای پایتخت، غلظت آلاینده اُزون نیز افزایش پیدا کرده است. به‌گونه‌ای که در روزهای اخیر آلاینده شاخص بوده است.» براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای اولین بار در سال جاری میانگین شاخص آلاینده اُزون ۲۳ اردیبهشت‌ماه با عدد ۱۱۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. از اول خردادماه تا به امروز (۱۷ خردادماه)‌ سه روز کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که اُزون طی ۱۵ خردادماه با عدد ۱۱۵ و ۱۶ خردادماه با عدد ۱۱۸ به‌عنوان آلاینده شاخص ثبت شده است. به گفته محمد مهدی میرزایی قمی - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- راهکار کاهش اُزون در هوای شهرها مشابه راهکارهایی است که برای کاهش سایر آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مطرح می‌شود. برای از بین بردن این آلودگی باید منابع انتشار آلاینده‌های پیش‌سازهای اُزون مانند «هیدروکربن‌ها» را کاهش دهیم.

n00027044 b

تقلب گسترده در حوزه پزشکی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تازه‌ترین گزارش خود درباره تقلب‌های علمی در کشور، از گستردگی این مشکل در حوزه آموزشی وزارت بهداشت و عملکرد ضعیف این وزارتخانه در نظارت بر این حوزه خبر می‌دهد. وزارت علوم برای مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و در راستای تبصره ۳ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، از سال ۱۳۹۷ اقدام به شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی و وب‌سایت‌هایی کرده است که در تهیه متقلبانه آثار علمی مانند پایان‌نامه، رساله و مقاله فعالیت دارند. این وزارتخانه تا شهریور سال ۱۴۰۰ اقدام به پلمب و جمع‌آوری وسایل، مدارک و مستندات ۲۷ مؤسسه غیرمجاز فعال در تهیه آثار علمی کرده است. همچنین ۴۶ شخص حقوقی، ۴۹ شخص حقیقی، ۵۷ سایت و کانال تلگرامی و ۱۳۸ خط تلفن ثابت و سیار را شناسایی و در دادسرای عمومی و انقلاب تهران اقامه شکایت کرده است. موضوع شکایت‌ها اغلب علیه تبلیغ غیرمجاز، تهیه آثار علمی و خرید و فروش مقاله، رساله و پایان‌نامه و جعل مدارک دانشگاهی بوده که تا سال ۱۴۰۱ شامل ۱۵۰۰ مقاله و ۵ هزار پایان‌نامه و رساله بوده است. براساس مکاتبه وزارت علوم با مرکز پژوهش‌های مجلس در شهریورماه ۱۴۰۱، بیشتر از ۹۰درصد آثار علمی خرید و فروش‌شده مذکور مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی بوده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی