| کد مطلب: ۶۴۱۷

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

افزایش مرگ‌های جراحی زیبایی

saberi alireza

افزایش مرگ‌های جراحی زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفته است، بیشتر مراجعین برای عمل‌های زیبایی در ایران بین ۲۰ تا ۳۰ساله‌اند، ولی تقاضای جراحی‌های زیبایی از سوی افراد زیر ۲۰سال هم رو به افزایش است که باید فکری جدی به حال آن کرد. به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا صابری، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با بیان اینکه آمار دقیقی از مرگ‌ومیر افراد زیر دست جراحان زیبایی در دسترس نیست، گفته است: «ولی به‌علت ورود افراد سودجو و فاقد تخصص لازم به حیطه جراحی‌های زیبایی و نیز به‌دلیل نظارت ضعیفِ مراجع ذی‌صلاح، آمار عوارض و مرگ‌و‌میرها در این زمینه رو به افزایش و بسیار نگران‌کننده است. افرادی که در سنین ۵۰ و ۶۰سالگی هستند، بیشتر به عمل‌های جوانسازی صورت، تمایل پیدا می‌کنند. عمل‌هایی مثل لیفت ابروها و پیشانی، زیباسازی پلک‌ها، رفع افتادگی پلک‌ها، لیفت صورت‌ و گردن و تزریق بوتاکس، فیلرها و چربی.»

jozam

آمار مبتلایان جذام

دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آمار تزایدی موارد ثبت‌شده جذام در کشور را تا پایان سال ۱۴۰۱ به‌همراه تعداد فوتی‌ها و بهبودیافتگان منتشر کرد. بنابر اعلام دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تا پایان سال ۱۴۰۱ جمع تزایدی موارد ثبت‌شده جذام در کشور به ۱۱هزار و ۹۰۶مورد رسید که از آن میان ۸۹۸۶مورد بهبود یافته، ۲۵۰۳مورد فوت شده، ۴۱۱ مورد غایب از درمان، ۱۲۰مورد مهاجرین افغان و ۶ مورد تحت‌درمان چنددارویی (MDT) اعلام شده‌اند. همچنین از تعداد ۶ موردی که در حال حاضر تحت‌درمان MDT (شیوع بیماری جذام) قرار دارند ۴نفر دارای ملیت ایرانی‌اند. موارد تحت‌درمان در پایان سال ۱۴۰۱ از ۵دانشگاه علوم‌پزشکی کشور گزارش شده‌اند و میزان شیوع کشوری جذام در سال ۱۴۰۱، 0007/0 در ۱۰هزار نفر جمعیت محاسبه شده است. تعداد موارد جدید گزارش‌شده نیز در سال ۱۴۰۱، ۷مورد بود که تحت‌درمان با MDT قرار گرفته‌اند که از این هفت‌مورد جدید گزارش‌شده در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵‌نفر ایرانی بودند.

khosrownia iraj

هشدار درباره معیشت پزشکان جوان

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفته است که مشکلات معیشتی و درآمد اندک پزشکان، مهاجرت آنان را افزایش داده است. تعداد زیادی از پزشکان و متخصصان نیز طبابت را رها کرده و به مشاغل دیگر رو آورده‌اند. برخی بساز و بفروش شده‌اند حتی برخی از آنان به مسافرکشی یا دلار فروشی روی‌ آورده‌اند. وضعیت پزشکان جوان وخیم‌تر است و اغلب آنان امکان ازدواج و تامین مسکن ندارند. ایرج خسرونیا ادامه داد: «هر پزشک برای اداره یک مطب ماهانه باید 50 تا 60میلیون تومان برای اجاره مطب، هزینه آب و برق، مالیات، بیمه و حقوق منشی و مستخدم پرداخت کند، درحالی‌که چنین درآمدی ندارد. در چنین شرایطی اغلب پزشکان مجبورند، در کنار طبابت شغل دوم یا سوم هم داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند. متاسفانه بسیاری از پزشکان عمومی، داخلی، عفونی و اطفال به‌طورجدی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند و درآمدهای آنها برای ادامه زندگی کافی نیست.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی