| کد مطلب: ۵۹۷۱

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

31پزشک محکوم شدند

kheradmand

31پزشک محکوم شدند

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از افزایش ۳۰درصدی ثبت شکایت تخلفات پزشکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش ایلنا، محمدرضا خردمند، درباره پلمب مطب‌ها گفت: «افزایش معناداری در پلمب مطب‌ها نداشتیم. در زمان شیوع کرونا تعداد زیادی پلمب داشتیم اما الان کاهش یافته است.» او درباره شکایت از پزشکان هم توضیح داد: « ۳0درصد ثبت پرونده شکایت نسبت به سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته‌ایم. برای 46درصد پرونده‌هایی که در دادسرای انتظامی ثبت شده، کیفرخواست صادر شده، بیش از 10هزار پرونده در کل هیئت‌های انتظامی تشکیل شده و به ۵۰درصد پرونده‌ها رسیدگی شده است.» بر اساس اعلام او، ۳۱ مورد محکومیت کشوری ثبت شده که فقط یک مورد مادام‌العمر و مابقی از ۶ماه به‌بالا بوده است. او ادامه داد: «فهرستی در دو نوبت به نظام پزشکی ارسال شده، این فهرست‌ها آنالیز شده و کمتر از 10مورد دقیق بوده است و درخواست کردیم که برخورد لازم صورت بگیرد. در مواردی که مستند بوده، ما برخورد لازم را انجام دادیم.»

namjoo reza

انتقاد به تعطیلی اموال عمومی

رضا نامجو، وکیل دادگستری در یادداشتی در خبرآنلاین نوشته است: «تنگه کافرین تعطیل شد. این خبر که به تعطیلی یکی از مناطق گردشگری شهرستان بدره در استان ایلام اشاره دارد را فرماندار این شهرستان اعلام کرده و عدم‌توجه به حجاب اسلامی ازسوی برخی گردشگران را علت اقدام مذبور دانسته است. این اقدام از منظر حقوقی قابل بررسی است. آنچنان که باتوجه به اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به قوانین و مقررات موجود ازجمله قانون توزیع عادلانه آب مصوب سال ۱۳۶۱، بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی و رودخانه‌ها در اختیار حکومت اسلامی قرار گرفته است. با نگاهی به قانونی مدنی و مباحثی که حقوقدانان در تعریف اموال عمومی آورده‌اند، درمی‌یابیم اموال و مشترکات عمومی برای استفاده مستقیم تمام مردم آماده است یا اختصاص به حفظ مصالح عمومی داده شده و دولت تنها از جهت ولایتی که بر عموم دارد، می‌تواند آن را اداره کند. پل‌ها، موزه‌ها و معابر به‌عنوان اموال‌عمومی مالک خاص ندارند و مال دولت هم نیست.»

farnaz moshiri

هشدار درباره آمپول نوروبیون

عضو انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران گفته است که مصرف آمپول نوروبیون که طی سال‌های اخیر رواج غیرقابل تصوری پیدا کرده، می‌تواند به عارضه کبد چرب غیرالکلی و درنهایت نارسایی کبدی منجر شود. فرناز مشیری دراین‌باره گفت: «برخی ویتامین‌های پیچیده در میان خانواده «B» نیز بر عملکرد کبد تاثیر می‌گذارند و برخلاف سایر ویتامین‌های محلول در آب، کبد می‌تواند ویتامین«B12» را همانند ویتامین‌های محلول در چربی برای استفاده‌های بعدی خود تا چندین سال ذخیره کند.» او ادامه داد: «به‌طورکلی ویتامین‌های پیچیده گروه «B» برای حفظ سلامت بدن ضروری است ولی بااین‌حال، مانند ویتامین‌های محلول در چربی، چنانچه بیش‌ازحد نیاز از ویتامین‌های خاص گروه «B» مصرف کنیم، احتمالا با آسیب‌های کبدی در آینده روبه‌رو خواهیم شد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی