| کد مطلب: ۴۷۲۹

سیاستمداران

سیاستمداران

چین برنامه ارسال سلاح ندارد کابینه نتانیاهو قربانی گرفت فرانسه سپر بلای آفریقا نمی‌شود

bodanof

چین برنامه ارسال سلاح ندارد

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین با رد ادعاها درباره برنامه چین به منظور تامین تسلیحاتی روسیه، گفت که هیچ نشانه‌ای درباره این موضوع وجود ندارد. کایریلو بودانوف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین گفت که تاکنون چین با ارسال سلاح به روسیه موافقت نکرده است. مقامات آمریکایی یکشنبه هفته جاری مدعی شدند که «اطمینان دارند چین در نظر دارد تا برای مسکو تجهیزات غیرکشنده تامین کند» و واشنگتن نیز قصد دارد با اعمال فشار دیپلماتیک پکن را از این کار منع کند. با این حال، بودانوف در مصاحبه تفصیلی با «صدای آمریکا» گفت که «چنین اعتقادی ندارد.» بودانوف افزود: «تا این لحظه فکر نمی‌کنم که چین با انتقال سلاح به روسیه موافقت کرده باشد.» بودانوف درباره گزارش رسانه‎های آمریکایی درباره تصمیم چین برای ارسال پهپاد و برخی مهمات خاص به روسیه، گفت: «من رئیس اطلاعات ارتش هستم و با نهایت احترام باید بگویم که به عقاید و نظرات افراد کاری ندارم و تنها به حقایق استناد می‌کنم.»

avi maoz

کابینه نتانیاهو قربانی گرفت

رهبر حزب ارتدوکس «نوعم» در کنست (پارلمان) اسرائیل، در اعتراض به نبود اراده تغییر در کابینه این رژیم، از مقام خود در دفتر نخست‌وزیری استعفا و عنوان نخستین فرد را از میان رهبران احزاب از آن خود کرد که در پی نارضایتی‌ها از سیاست‌های افراطی و تندروی‌های نتانیاهو، مسئولیت خود را کنار گذاشت. «آوی ماعوز» رهبر حزب افراطی «نوعم» در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با وجود ماندن در ائتلاف حاکم، از مقام خود به‌عنوان معاون وزیر در دفتر نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کند. ماعوز مسئول برنامه‌های آموزشی مدارس و تطابق کتاب‌های درسی با یهودیت ارتدوکس بود و دلیل استعفای خود را، ناتوانی از ایجاد تغییر در حوزه کاری‌اش اعلام کرد. این یهودی ارتدوکس اعلام کرد از اینکه قصد و عزمی برای حفظ هویت یهودی در میان مقامات رژیم صهیونیستی وجود ندارد، شوکه شده است.

Emmanuel Macron

فرانسه سپر بلای آفریقا نمی‌شود

رئیس‌جمهوری فرانسه در یک سخنرانی پیش از سفر به قاره آفریقا گفت که اجازه نخواهد داد فرانسه به سپر بلای ایده‌آل در این قاره تبدیل شود. برخی از کشورهای آفریقایی از فرانسه به دلیل ناتوانی در مهار شبه‌نظامیان بنیادگرا به‌ویژه در منطقه ساحل انتقاد کرده‌اند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین گفت که از کشیده شدن به سمت یک رقابت منسوخ بین قدرت‌ها برای کنترل آفریقا خودداری کرده است. امانوئل مکرون گفت که پایگاه‌های نظامی فرانسه در آفریقا به‌تدریج با کشورهای میزبان آنها اداره خواهد شد. این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که پاریس در حوزه نفوذ سابق خود متحمل یکسری شکست شد. مکرون در یک سخنرانی پیش از سفر به چهار کشور آفریقایی در روزهای آتی گفت که ارتش فرانسه کم‌‌رنگ‌تر خواهد ‌شد و تعداد سربازان کاهش می‌یابد تا از تنش‌ها در غرب آفریقا، جایی که احساسات ضدفرانسوی در حال افزایش است، فروکش کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی