| کد مطلب: ۵۵۹۰

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

تکذیب یک رکوردشکنی

keshavarz masih

تکذیب یک رکوردشکنی

هرچند گفته می‌شود سال گذشته میزان واردات برنج رکوردشکنی کرده است، اما برخی فعالان این حوزه رکوردشکنی را رد می‌کنند. به گزارش فارس، مسیح کشاورز، دبیر انجمن تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان برنج با اشاره به میزان واردات برنج در سال گذشته، برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه واردات برنج رکورد زده است را تکذیب کرد. او گفت: «سال گذشته یک میلیون و 783 هزار تن برنج وارد کشور شده که از این میزان یک میلیون و 363 هزار تن سهم بخش خصوصی بوده است.» دبیر انجمن تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان برنج با بیان اینکه 400 هزار تن از واردات توسط بخش دولتی برای ذخایر احتیاطی انجام گرفته است، افزود: «درباره افزایش واردات در سال 1401 نسبت به سال 1400 باید به این نکته توجه داشت که واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی در سال 1400 ممنوع بوده، اما این ممنوعیت در سال گذشته لحاظ نشد.»

najafimanesh mohamadreza

درخواست تفویض مدیریت

اگر مدیریت خودروسازی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، آنگاه دولت به‌جای اینکه در این حوزه استیضاح شود و پاسخگو باشد، می‌تواند مطالبه‌گر شود و از خودروساز در موضوعات مختلف ساخت خودرو، مطالبه داشته باشد. محمدرضا نجفی‌منش، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با بیان این مطلب به فارس گفت: «فاطمی‌امین ‌در مورد تحول در صنعت خودرو برنامه اساسی بسیار مهمی را ‌چیده است، همچنین برای صنعت ماشین‌سازی و صنایعی که کمتر به آن توجه می‌شود به‌صورت ریشه‌ای برنامه دارد، اما یک مشکل در وزارتخانه وجود دارد که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد؛ صنعت خودرو پاشنه آشیل وزارتخانه شده است، این صنعت را بخش خصوصی با کمک‌های دولت به‌وجود آورده است اما الان دخالت دولت و تصدی‌گری دولت جز به‌ضرر این صنعت و وزیر صمت نبوده است. ‌وقتی این صنعت 150 هزار میلیارد تومان زیان‌ده است، بهتر است ‌دولت مدیریت آن را واگذار و خود را چابک کند.»

gholizadeh asadola

تهرانی‌ها در صدر مصرف‌کنندگان

براساس قانون مجلس، امسال لازم است استفاده از کارت آزاد جایگاه‌ها برای سوختگیری بنزین آزاد به حداقل ممکن برسد. اسدالله قلیزاده، رئیس صنف جایگاهداران کشور به ایلنا گفت: «هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند و اگر استفاده کنند قطعا کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌ها فقط در مواقع اضطراری برای کسانی که کارت ندارند کاربرد خواهد داشت و مشکلی نخواهد بود.» او ادامه داد: «بیشترین استفاده از کارت سوخت شخصی در سوختگیری بنزین آزاد توسط مردم تهران صورت می‌گیرد و روزانه این آمار در حال افزایش است و از همکاری خوب پرسنل و مردم تشکر می‌کنیم.» قلیزاده تاکید کرد: «در تمامی جایگاه‌ها به ازای هر سکو حداقل یک‌کارت آزاد جایگاه وجود دارد. او از مردم و مالکان و پرسنل جایگاه‌ها خواست هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات خود را با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ مطرح کنند و مطمئن باشند که رسیدگی می‌شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی