| کد مطلب: ۵۳۵۳

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

کاهش توان نظامی اسرائیل

netanyahu

کاهش توان نظامی اسرائیل

ارزیابی یک سند منتسب به نهادهای اطلاعاتی آمریکا در میان اسناد تازه‌درزکرده این کشور که از سوی رسانه‌های اسرائیل بررسی شده است، حاکی از کاهش توان نظامی رژیم صهیونیستی در دوره نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» برای حمله به ایران است. براساس این اسناد، آمریکا از جزئیات برنامه‌های اسرائیل درباره حمله به ایران بی‌خبر است. به نوشته روزنامه «یدیعوت آحرونوت» کاهش توان نظامی اسرائیل در دولت نتانیاهو که در این سند به آن اشاره شده است، به تظاهرات اعتراضی علیه تغییرات در نهاد قضایی رژیم صهیونیستی مرتبط است. بسیاری از نیروهای ذخیره و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی در اعتراضات اخیر هشدار داده‌اند که در صورت اجرایی شدن تغییرات مورد نظر نتانیاهو، از خدمت در ارتش و نهادهای حیاتی خودداری خواهند کرد.

Seal of the United States Department of State

جایزه آمریکا برای دریافت اطلاعات

در ادامه سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن علیه ایران، دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا برای اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران جایزه تعیین کرده است. پس از آنکه برخی کشورهای اروپایی در ماه‌های گذشته خواستار اقدامات قهری علیه سپاه پاسداران ایران بوده و حتی تلاش کردند نام آن را در فهرست اتحادیه اروپا از سازمان‌های تروریستی قرار دهند، اکنون دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود دست به اقدام جدیدی برای آسیب زدن به سپاه زده است. دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه آمریکا در بخش موسوم به «پاداش برای عدالت» برای دریافت هرگونه اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه پاسداران ایران تا سقف ۱۵میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است. پاداش برای عدالت اطلاعیه مربوط به این جایزه را به‌طور همزمان در وب‌سایت و صفحه رسمی خود در توئیتر منتشر کرده و در آن خواستار دریافت اطلاعات پیرامون شبکه مالی سپاه پاسداران به منظور قطع کردن منابع مالی این نهاد ایرانی شده است.

kanani

انتقاد از دانمارک

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک را شدیدا محکوم کرد. ناصر کنعانی در این ارتباط اظهار کرد: «این اقدام موهن که توسط یک گروه افراطی در ماه مبارک رمضان -ماه نزول قرآن- صورت گرفت، جسارت به دین آسمانی و نورانی اسلام و اهانتی آشکار به همه مسلمانان جهان است.» این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: «این اقدام جسورانه و تحریک‌آمیز در روز جمعه و درحالی‌که آزادگان جهان یک‌صدا آزادی قدس شریف از چنگال رژیم جنایت‌پیشه و فتنه‌انگیز صهیونیستی را طلب می‌کردند، سخیف‌ترین راه برای به نمایش گذاشتن ادعایی است که در غرب از آن به‌عنوان آزادی بیان یاد می‌شود.» سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: «اهانت آزادانه به مقدسات مسلمانان، روی دیگر افراط‌گری و خشونت تکفیری است و به همان اندازه محکوم و شایسته واکنش بازدارنده جهانی است.» کنعانی از دولت دانمارک خواست برای جلوگیری از تکرار این‌گونه اقدامات نفرت‌انگیز، تدابیر و اقدامات قاطع به‌عمل آورد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی