| کد مطلب: ۵۳۲۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

دعوت امارات از رئیسی

enayati

دعوت امارات از رئیسی

علی‌رضا عنایتی، مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه در ارتباط با روابط ایران و امارات و سفر چندی پیش علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به ابوظبی تصریح کرد: «سفر آقای شمخانی به امارات در چارچوب یک سفر امنیتی صورت گرفت و ایشان در جریان این سفر با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار و رایزنی کرد.» وی با بیان اینکه تبادل هیئت‌ها و گفت‌وگو بین مقامات ایران و امارات در جریان است و امری متداول در روابط دو کشور است، گفت: «در جریان سفر آقای شمخانی به امارات، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین آقای فرزین، رئیس بانک مرکزی ایشان را همراهی می‌کردند و هر کدام از آنها جداگانه در ابوظبی با طرف‌های ذیربط حوزه کاری خود دیدار و رایزنی کردند.» وی در همین ارتباط افزود: «همچنین مقامات امارات از رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در اجلاس جهانی آب و هوا که در امارات برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورده‌اند و باید دید برنامه آقای رئیس‌جمهور در این زمینه به چه ترتیبی خواهد بود.»

naftali benet

درخواست بنت از آمریکا

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه ایران گفت که آمریکا باید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در کنار اسرائیل بایستد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر ‌پیشین رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز به تکرار ادعاهای نخ‌نما و بی‌اساس علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت. بنت مدعی شد که اگر ایران به سلاح اتمی دست یابد، آمریکا با یک رقابت هسته‌ای در سراسر خاورمیانه مواجه خواهد شد؛ چراکه عربستان نیز هسته‌ای خواهد شد، ترکیه هم هسته‌ای خواهد شد، سوریه، عراق و کل منطقه هسته‌ای خواهد شد و در نهایت این سلاح‌ها به دست آنها می‌افتد.» وی در ادامه افزود: «اگر آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک یازده سپتامبر دیگر با سلاح هسته‌ای باشد، می‌بایست برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در کنار اسرائیل بایستد.» این مقام پیشین صهیونیستی همچنین گفت که رئیس‌جمهور بایدن به وضوح دولت اسرائیل را دوست دارد اما بنت با ایالات‌متحده بر سر سیاست این کشور درقبال ایران اختلاف‌نظر دارد، با این حال هر دو متعهد به یافتن راهی برای جلوگیری از رسیدن ایران به غنی‌سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی هستند.

amir abdollahian

تداوم رایزنی‌ها با آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان و جیحون‌بایرامف، وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان دیشب سومین دور مذاکرات تلفنی خود را در خصوص آخرین تحولات مناسبات دوجانبه انجام‌دادند. در این دور از گفت‌وگوها طرفین پیگیری توافقات فیمابین دو کشور را مورد تاکید قرار دادند. استمرار دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در پایتخت‌های دو کشور از جمله موضوعات در دستور کار مشترک است. در این گفت‌وگو، طرفین بر تداوم رایزنی‌های مقامات دو کشور تاکید کردند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی