| کد مطلب: ۱۸۱۹۵

قالیباف کارشکنی نمی‎کند

قالیباف کارشکنی نمی‎کند

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره انتخاب مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت:«عده‌ای به خاطر ترسی که از طرز فکر آقای جلیلی داشتند و نگران انزوای بیشتر کشور بودند، به میدان آمدند. بخش دیگری هم آراء آقای قالیباف بود که به سمت آقای پزشکیان آمد، چون بسیاری از حامیان آقای قالیباف از اعتدال بیشتری برخوردار بودند و سیاست‌های مورد نظر آقای جلیلی را نمی‌پسندیدند. بنابراین از هر دو طرف آرائی به آراء آقای پزشکیان اضافه شد و در نهایت با افزایش مشارکت مواجه شدیم.»

وی درباره ادعاها به رای قومیتی به پزشکیان گفت:«ایشان در مهاباد از مادری کُرد و پدری آذری به دنیا آمدند و پایگاه رأیی در این دو خطه داشتند ولی این‌طور نبود که رأی دادن مردم صرفاً ناشی از قومیت‌گرایی باشد، بلکه مردم بیشتر به شخصیت کاندیداها و صداقت و اراده آنها برای تغییر نگاه می‌کردند.»

مطهری در ادامه افزود:«به نظر من رأی مردم رأی به تغییر بود، یعنی به ادامه وضع موجود راضی نبودند و این تغییر را در آقای پزشکیان بیشتر دیدند. عنصر قومیت در درجه دوم و سوم تأثیر داشت».

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد:«در واقع این رأی حاکی از مخالفت مردم با افراط بود. در این انتخابات دو طرز فکر کاملاً متفاوت با هم رقابت می‌کردند و مردم به یکی از این دو تفکر رأی دادند. اول طرز فکری بود که صرفاً بر فرصت‌ها و توان داخلی تکیه می‌کرد و توسعه روابط بین‌الملل و رفع تحریم‌ها و حل مشکل FATF و مسائلی از این نوع برایشان زیاد مطرح نبود و فقط متکی به توان داخلی بودند. طرز فکر دوم این بود که ما علاوه بر بهره‌گیری از توان داخلی و فرصت‌ها نباید از فرصت خارجی غافل باشیم و باید با توسعه روابط بین‌الملل، رفع تحریم‌ها و پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف بتوانیم راه توسعه کشور را هموار کنیم. این دو نوع تفکر مقابل هم بود و مردم تفکر نوع دوم را پسندیدند و به آن رأی دادند.»

مطهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد:«آن‌گونه که من از شخصیت ایشان آگاه هستم، آقای پزشکیان تابع جریان اصلاح‌طلبی که از آنجا دستور بگیرد یا تابع جریان دولت دوازدهم نیست و معمولاً راه خودش را می‌رود و امیدواریم که در تشکیل کابینه هم همین روش را در پیش گیرد و از صالح‌ترین افراد از هر دو گروه سیاسی استفاده کند. حتی از مدیران فعلی، کسانی که کارشان خوب بوده است، به نظرم باید استفاده کنند. اگر این راه را در پیش گیرد، مجلس هم با ایشان بیشتر همکاری می‌کند.»

وی در ادامه افزود:«معتقدم آقای قالیباف با این دولت همراهی می‌کند و کارشکنی نمی‎کند. شخصیت ایشان به گونه‌ای است که با افراط و تندروی مخالف و به دنبال حل مشکلات کشور است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی