| کد مطلب: ۱۶۶۲۴

اسامی کاندیداهای هیئت‌رئیسه مجلس

اسامی کاندیداهای هیئت‌رئیسه مجلس

با نزدیک شدن به افتتاح مجلس دوازدهم، بازار گمانه‌زنی‎ها برای هیئت‌رئیسه و کاندیداهای آن داغ شده است. برخی از توافقات و رایزنی‌ها و برخی از افزایش اختلافات و چنددستگی‎ها سخن به میان آورده‌اند؛ عده‌ای توافق بر سر ابقای قالیباف را در مقام رئیس مجلس به میان آوردند(روزنامه صبح نو) و عده‎ای نیز از توافق بر سر پایان دوره او خبر داده‎اند(هفته‌نامه ۹دی به مدیریت رسایی).

در همین راستا، شایعاتی درباره توافق میان مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی به عنوان دو رقیب قالیباف برای ریاست مجلس نیز مطرح شده بود؛ که به موجبش متکی از رقابت به نفع ذوالنوری انصراف داده است که روز گذشته متکی در گفت‌وگو با خبرآنلاین آن را رد کرد و علیرضا سلیمی که از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس دوازدهم شده، در گفت‌وگویی با تسنیم به نامزدهای نهایی هیئت رئیسه مجلس دوازدهم اشاره کرده و نام هر دوی آنها را در این بین اعلام کرد.

او در این گفت‌وگو تصریح می‎کند:«آقایان محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی تاکنون برای ریاست مجلس دوازدهم اعلام نامزدی کرده‌اند. همچنین برای گزینه‌های نایب‌رئیسی نیز آقایان علی نیکزاد، حمیدرضا حاج‌بابایی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و حمید رسایی اعلام کاندیداتوری کردند.»

وی در ادامه افزود:«برای سایر جایگاه‌های هیئت رئیسه نیز تعدادی اعلام نامزدی کردند. مثلاً برای جایگاه دبیران تاکنون آقایان روح‌الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی، صدیف بدری، احمد نادری و علی‌اصغر باقرزاده اعلام حضور کرده‌اند و همچنین برای جایگاه ناظر مجلس نیز خودم، آقایان عبدالحسین روح‌الامینی، سیدمحمد میرمحمدی و رحیم زارع اعلام نامزدی کرده‌اند».

در این بین درباره تاریخ برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه نیز سلیمی چنین توضیح داد:«افتتاحیه اولین جلسه مجلس دوازدهم صبح روز دوشنبه ۷ خرداد آغاز می‌شود.  علاءالدین بروجردی، نماینده لارستان رئیس و حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان نایب‌رئیس و ۲ تن از جوان‌ترین نمایندگان اعضای هیئت‌رئیسه سنی هستند. بعدازظهر دوشنبه هم اعتبارنامه منتخبان بررسی و نتیجه بررسی‌ها به صحن مجلس ارائه خواهد شد. انتخابات هیئت‌رئیسه برای اولین اجلاسیه مجلس دوازدهم نیز روز سه‌شنبه ۸ خرداد انجام خواهد شد.»

البته حمید رسایی پیشتر خبرِ تغییر قطعی قالیباف را در رسانه‌اش منتشر کرده بود نیز روزگذشته درباره هیئت‌رئیسه مجلس و هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب(اکثریت) توضیحاتی در حساب کاربری ایکس خود داده که به موجبش محدودیت‎هایی برای هیئت رئیسه مجلس در اساسنامه جدید فراکسیون اکثریت در نظر گرفته شده است؛ چنانچه براساس این اساسنامه:«اعضای هیئت رئیسه فراکسیون نمی‎توانند اعضای هیئت رئیسه مجلس باشند.»

پس از آن هم او از این موضوع خبر داده که عده‌ای نمی‎خواهند فراکسیون انقلاب شکل بگیرد. حالا قرار بر این است که مجمع عمومی فراکسیون انقلاب یکشنبه ۶ خرداد برگزار شود و اساسنامه و آیین‌نامه و انتخاب هیئت رئیسه موقت دستورکار این مجمع خواهد بود و طبیعتاً تصمیم آنها درباره هیئت رئیسه می‎تواند نتیجه انتخابات هیئت رئیسه مجلس را تا حد قابل توجهی مشخص کند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی