| کد مطلب: ۱۵۸۰۰

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار:

درباره هیئت‌رئیسه مجلس نقد منصفانه کنید

درباره هیئت‌رئیسه مجلس نقد منصفانه کنید

بررسی عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در پایان هر دوره‎ای در راستای ترسیم عملکرد آن مجلس حائز اهمیت است. البته درباره عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم حرف و حدیث بسیار است. در خارج از مجلس نقد به این مجلس از سوی سیاسیون مطرح شده است و برخی از نمایندگان هم گاه و بیگاه به عملکرد هیئت رئیسه ایراداتی گرفته‌اند.

در گفت‌وگویی که با بهروز محبی‌نجم‌آبادی، نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس انجام داده‎ایم؛ از او که از ورودی‌های مجلس دوازدهم هم هست درباره عملکرد هیئت‌رئیسه سوالاتی پرسیده‎ایم که در ادامه می‎آید:

*‌به نظر شما عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در دور یازدهم چگونه بوده‎است و چرا نقدهایی که به هیئت‌رئیسه وارد می‌شود، در سال آخر بیشتر شده‎است؟

نقد مجلس صرفاً انتقاد به هیئت‌رئیسه نیست. نقد مجلس باید شامل انتقاد از هیئت‌رئیسه به‌عنوان رکن اصلی و شیوه مواجهه با آیین‌نامه‌ و قوانین داخلی مجلس و نمایندگان و سیستم اداری عملکرد نمایندگان باشد. بنابراین نقد باید منصفانه باشد.

*‌نقدهای وارده منصفانه نبوده است؟

من این سوال را اینطور پاسخ می‌دهم که دوستان باید توانمندی‌های خودشان را مطرح و نقد منصفانه داشته  باشند و نمایندگان تصمیم را بر مبنای حقیقت بگیرند. این را بدانیم که با تخریب دیگران نمی‌شود برای خودمان جایگاه بسازیم. مثلاً اخیراً آقای ذوالنوری به نقد از رئیس مجلس پرداخته است. ایشان اهل اخلاق هستند و امیدواریم منطقی مباحث، برنامه‌ها و نقد منصفانه خود را بیان کند تا نمایندگان بتوانند تصمیم خوبی بگیرند.

*‌شما فکر می‌کنید این رفتارها برای رسیدن به جایگاه ریاست مجلس است؟

به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که منتقدان جایگزینی برای این جایگاه دارند. وقتی اعلام می‌کنند که این فرد نباشد، باید بگوییم چه کسی جایگزین او بشود. قطعاً رقبا و جایگزین‌هایی در برابر قالیباف وجود دارند. تمام افراد باید با برادری، همدلی و نقد منصفانه موضوعات خود را مطرح کنند تا نمایندگان برای انتخاب هیئت‌رئیسه تصمیم درستی اتخاذ کنند.

*‌عملکرد هیئت‌رئیسه دوره یازدهم مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

براساس اختیارات و شرایطی که دارند بیش از 120 قانون ابلاغ‌شده‌ داریم. تعداد زیادی از این قوانین مستقیماً با زندگی مردم و اصلاح آن در ارتباط است. مقام رهبری فرمودند: «قوانین این مجلس بدون ملاحظه و لاپوشانی مصوب شد.» این تعریف و تمجید دقیقی از سوی رهبری است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی