| کد مطلب: ۱۶۵۱۵

هم‌میهن از افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گزارش می‌دهد:

یک مجلس با عکس دو غایب

یک مجلس با عکس دو غایب

یکم خردادماه مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور سران قوا، مهمانان خارجی و شخصیت‌های لشکری و کشوری در تهران و ساختمان قدیم مجلس با قرائت پیام رهبری برگزار شد و جای سیدابراهیم رئیسی، یکی از منتخبان این مجلس عکسی از او که گل‌کاری شده قرار داده بودند؛ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران که در سانحه سقوط هلی‌کوپتر جان به جان آفرین تسلیم کرد. البته صندلی ۲۲ این مراسم متعلق بود به آیت‌الله محمدعلی آل‌هاشم که عکس او نیز در این مراسم روی صندلی‌اش قرار گرفت تا یادش در افتتاحیه گرامی داشته شود.

شخصیت‌های سرشناس حاضر و غایب

حضور برخی از مدعوین از حواشی بود که مورد توجه بسیاری قرار گرفته بود. از جمله این مدعوین علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس بود که سیاه‌پوش در این جلسه حاضر شد.

غلامعلی حدادعادل (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی)، سردار اسماعیل قاآنی (فرمانده نیروی قدس سپاه)، علی بهادری‌جهرمی (سخنگوی دولت سیزدهم)، احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان)، محمد مخبر (مدیر قوه مجریه)، محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس)، محسنی‌اژ‌ه‌ای (رئیس قوه قضائیه)، طحان‌نظیف (سخنگوی شورای نگهبان)، پیرحسین کولیوند (رئیس هلال احمر کشور)، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی (معاون رئیس‌ دولت سیزدهم و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران)، احمد خاتمی (عضو شورای نگهبان)، علی‌اصغر حجازی (از اعضای ارشد دفتر رهبری)، محمدعلی زلفی‌گل (وزیر علوم)، سعید جلیلی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محمدرضا باهنر (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محمدرضا عارف (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محمود علوی (وزیر سابق اطلاعات)، محمود واعظی (رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه) و... در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان حاضر شدند.

این جلسه اما غایبان دیگری هم داشت. سیداحمد علم‌الهدی و سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری غایبان افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند.

بازهم ۸۸ جنجال برانگیخت

اما جنجالی‌ترین فرد حاضر در این جلسه، مهمان صندلی ۸۸ است. او کسی نبود به جز محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسبق ایران که حضورش بیش از همه حاشیه‌برانگیز بود.

او با لباس سفید در این مراسم شرکت کرد درحالی‌که تمام مدعوین سیاه‌پوش ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران بودند. البته حضور او با این تیپ و شکل و شمایل در جلسه افتتاحیه، ثبت‌نام مجدد او برای انتخابات ریاست‌جمهوری را قوت بخشید؛ حتی اگر ردصلاحیت شود.

موحدی کرمانی رئیس شد

پس از آنکه ۸۳ عضو مجلس خبرگان رهبری به قرآن و خدای عادل متعال سوگند یاد کردند که به‌عنوان امینی عادل از ودیعه مردم پاسداری کنند، آنها خود را در تشخیص و معرفی بهترین فرد برای مقام والای رهبری امت و حراست از این منصب الهی و حفظ آن از هرگونه خطری در پیشگاه مقدس خداوند مسئول دانستند.

در همین جلسه آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی با ۵۵ رای به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد تا به ریاست ۴ ساله احمد جنتی در پست رئیس مجلس خبرگان پایان دهد.

موحدی‌کرمانی به مدت ۲ سال رئیس مجلس خبرگان رهبری خواهد بود. آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری به‌عنوان نایب‌اول و آیت‌الله علیرضا اعرافی به‌عنوان نایب‌دوم رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی