| کد مطلب: ۱۱۲۵۹

سیاستمداران

josep-borrell جوزپ بورل

انتقاد بورل از کشتار در غزه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در ایکس نوشت: ارتش اسرائیل که وظیفه حفاظت از غیرنظامیان را بر عهده دارد، همچنان به برجای گذاشتن «تلفات سنگین غیرنظامی» در نوار غزه ادامه می‌دهد. بورل گفت: حمله به اردوگاه آوارگان «المغازی» در نوار غزه یکی از «مرگبارترین انفجارها» بود. وی افزود: این حمله منجر به آواره شدن ۱۵۰ هزار نفر دیگر شد. بورل در ادامه خواستار «توقف موقت» فوری درگیری‌ها در نوار غزه شد. این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه اعتراف کرد، حمله هوایی ۲۴ دسامبر به اردوگاه المغازی منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی بی‌گناه شد. وزارت بهداشت فلسطین در این باره اعلام کرده بود که بمباران اردوگاه المغازی دست‌کم ۱۰۰ شهید بر جای گذاشته است.

hadi-al-ameri هادی العامری

آمریکا از عراق برود

دبیرکل سازمان بدر عراق تأکید کرد، ناتوانی صهیونیست‌ها از تحقق پیروزی نظامی در غزه باعث شد دست به کشتار فلسطینی‌ها بزنند. هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: تجاوزات آمریکا در عراق همچنان تکرار می‌شود همانطور که اخیراً شاهد حملات آمریکا بودیم. برای همین با کسی تعارف نداریم و خواهان خروج نیروهای آمریکایی هستیم. از دولت می‌خواهیم جدول زمانی مشخصی را برای خروج نیروهای خارجی از عراق مشخص کند. کسی که ادعا می‌کند نیروهای امنیتی عراق قادر به حفاظت از کشور نیستند، خیانتکار است. تا زمانی که نیروهای اشغالگر در عراق هستند این به معنای خونریزی بیشتر است و نمی‌توان توانایی‌های نظامی را ارتقا داد. آمریکایی‌ها عراق را حتی از تعمیر هلیکوپترها منع می‌کنند. به نقل از روزنامه القدس العربی، وی گفت: باید برای حفظ خون فرزندان‌مان به‌ویژه اعضای مقاومت و حفظ ثبات عراق جدول زمانی واضحی برای خروج آمریکایی‌ها ایجاد کنیم. نیروهای امنیتی و ارتش عراق قادر به حفظ امنیت هستند و نیازی به نیروهای خارجی نداریم. کسی که می‌گوید ما به ابقای نیروهای آمریکایی نیاز داریم، شکست‌خورده، ترسو و مزدور است.

yahya-saree

هشدار یمن به آمریکا

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به آمریکا نسبت به تشدید تنش‌ها علیه یمن یا مشارکت دادن کشورها به حفاظت از کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه به آمریکا نسبت به عواقب هرگونه تشدید تنش علیه کشور و مردم یمن هشدار داد. سرتیپ سریع در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت: در این مرحله مهم از تاریخ مردم یمن و تاریخ ملت عربی و اسلامی، نیروهای مسلح یمن موارد زیر را تایید می‌کنند: هشدار اول نیروهای مسلح یمن به دشمن آمریکایی نسبت به عواقب هرگونه تشدید تنش علیه کشور و مردم ما و هشدار دوم ما به همه کشورهایی است که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند آنها را به حفاظت از کشتی‌های دشمن صهیونیستی بکشانند. وی تاکید کرد: موضع یمن در قبال مسئله فلسطین «استوار و اصولی» است و صرف‌نظر از تحولات و اینکه چالش‌ها چقدر بزرگ باشند، تغییر نخواهد کرد. سرتیپ سریع افزود: نیروهای مسلح یمن از نظر نظامی برای مقابله با هرگونه تجاوز به کشور و مردم یمن کاملاً آماده هستند. سرتیپ سریع خطاب به واشنگتن گفت: باید هشدارهای رهبر جنبش انصارالله را در نظر بگیرید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی