| کد مطلب: ۱۷۰۶۳

۲۴ هزار متقاضی سرگردان

۲۴ هزار متقاضی سرگردان

یکی از بلاتکلیفی‌های ۲۴ هزار متقاضی خودرو‌ی فرسوده این است که خودروسازان قیمت خودرو‌های خود را افزایش داده‌اند و تامین این افزایش برای متقاضیان جایگزینی خودرو‌های فرسوده میسر نیست، خودروسازان موظف هستند با اولویت متقاضیان طرح‌های نوسازی خودرو‌های فرسوده، خودرو‌های خود را عرضه کنند و این افراد باید در اولویت تحویل قرار گیرند.

محمود مشهدی‌شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو در برنامه رادیو اقتصاد گفت: در مجموع دو سال گذشته بالغ بر ۴۲ هزار نفر برای اسقاط خودرو ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر موفق شده‌اند خودرو‌های جایگزین خود را دریافت کنند و همچنین ۲۴ هزار نفر هم متاسفانه بلاتکلیف هستند.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: از ۳۵ میلیون و ۱۵۹ هزار دستگاه خودرو در کشور، ۱۳ میلیون و ۵۱ هزار دستگاه فرسوده هستند.

به گفته او، براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، سن فرسودگی خودرو‌های شخصی ۲۰ سال و سن فرسودگی خودرو‌های عمومی از قبیل تاکسی ۱۲ سال اعلام شده است.

او افزود: در حال حاضر از ۲۱ میلیون خودروی شخصی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده و از ۴۰۰ هزار خودروی تاکسی ۱۹۰ هزار خودرو فرسوده هستند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی