| کد مطلب: ۱۰۸۹۵

مدیران

khandoozi خاندوزی

۱۰ روز تا تقدیم اصلاحیه بودجه

به‌دنبال اختلاف‌ها بین دولت و مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزیر اقتصاد از تقدیم اصلاحیه این لایحه به مجلس تا ۱۰ روز دیگر خبر داد. احسان خاندوزی در گفت‌وگو با رادیواقتصاد در این باره گفت: تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دلیل آئین‌نامه جدید تقدیم لایحه به مجلس به تعویق افتاده که اتفاق غیرطبیعی نیست. وی افزود: طبق آئین‌نامه جدید مجلس تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس ۲ مرحله‌ای شده است و پس از تصویب مرحله اول و با ۲ ماه فاصله کلیت بودجه در مرحله دوم به تصویب می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی در خصوص کلیات لایحه بودجه بین مجلس و دولت وجود داشت، ولی تصویب مرحله اول تا ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد. 

manzoor  منظور

افزایش قیمت انرژی نداریم

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌نمایندگی از دولت با بیان اینکه کسری بودجه در سال آینده نداریم، وعده داده‌ دولت به مردم پیام یک بازار باثبات، تورم پایین، معیشت مناسب را می‌دهد و از سیاست‌های حمایتی مثل کالابرگ، پرداخت یارانه و معافیت‌های مالیاتی برای کم‌درآمدها استفاده می‌کند. به گزارش ایسنا، داود منظور تصریح کرد: برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده و برنامه مصوب نداریم و آنچه هست، مصوبات مجلس است. منظور در ادامه با بیان اینکه امسال بودجه دومرحله است که در مرحله اول، هزینه‌ها از جمله هزینه حقوق بازنشستگان، یارانه نان، یارانه دارو و غیره دیده نشده و این موارد مربوط به بخش دوم دیده خواهد شد، اظهار کرد: برای تهیه بودجه، نباید براساس میزان مصرف، منابع بتراشیم، بلکه باید براساس میزان درآمد قابل تحقق، هزینه درست کنیم. در غیر این صورت باید از جیب مردم برداریم و تورم ایجاد کنیم. اگر درآمد واهی بتراشیم، بعد باید سراغ بانک مرکزی برویم و پایه پولی را بالا ببریم و مردم باید تورم آن را پرداخت کنند. رئیس سازمان برنامه و بودجه  درباره انتقادات مجلس در رابطه با دیده نشدن رفع ناترازی انرژی در بودجه، گفت: رفع ناترازی انرژی از نظر آقایان یعنی بالا بردن قیمت انرژی و به‌عبارت دقیق‌تر یعنی باید قیمت بنزین را بالا ببریم. پشت این اظهارنظرها این است که مردم کم مصرف کنند و قیمت برق و انرژی افزایش یابد. اما دولت فعلاً بنایی برای اصلاح قیمت انرژی ندارد. منابع هدفمندی صرفاً براساس رشد مصرف دیده شده و این رشد بدون افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.

eshghi مجید عشقی

واریز مرحله اول سود سهام عدالت

واریز مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، به حساب ‌سهامداران عدالت از پنجشنبه ۲۳ آذرماه آغاز می‌شود‎. به گزارش سازمان بورس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه براساس مصوبه شورایعالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد، افزود: پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از پنجشنبه ۲۳ آذرماه آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد. 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی