| کد مطلب: ۸۷۰۴

مقامات

مقامات

سپاه حق طرفداری ندارد

kosari

سپاه حق طرفداری ندارد

محمد اسماعیل‌کوثری، نماینده تهران در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز درباره موضوع دخالت نظامیان در سیاست و انتخابات گفت: «جوسازی می‌کنند و می‌گویند که سپاه وارد انتخابات شد؛ اصلاً سپاه حق ندارد از هیچ گروه و فردی طرفداری کند. نیروهای مسلح وارد جناح‌ها و گروه‌ها نمی‌شوند.» او ادامه داد: «شاید یک موقعی یک فردی یک نظری داشته باشد؛ ممکن است سپاهی یا ارتشی یا بسیجی… بسیج اصلاً بحثش فرق می‌کند و بسیج آزاد است این نیست که بگوییم بسیج محدودیت دارد به‌هیچ‌وجه محدودیتی ندارد مگر اینکه بیاید سپاهی شود.»

setayeshi

آخرین جزئیات پرونده مهدی یراحی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی یراحی داد و گفت: «پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. اتهام وی تشویش اذهان عمومی و ساخت و انتشار فیلم‌هایی برخلاف عفت عمومی است. پرونده این فرد پس از تفهیم اتهام و تحقیقات مقدماتی با صدور قرار جلب دادرسی و متضمن کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است و در حال حاضر وی براساس قرار تامین بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.»

پرونده شهروند سوئدی

وی درباره بازداشت یک شهروند سوئدی در ایران توضیح داد: «این تبعه سوئدی جرایمی را در سرزمین جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده که براساس آن جرایم، رسیدگی‌های مقدماتی صورت گرفته و وی با قرار قانونی به زندان اعزام شده است. تحقیقات در خصوص این فرد در حال نهایی شدن است و در روزهای پیش رو پرونده وی با تصمیم نهایی دادسرا به دادگاه صالح ارسال خواهد شد.»

آخرین اقدامات قضایی حمید نوری

ستایشی درباره آخرین اقدامات قضایی برای پرونده حمید نوری گفت: «هر روزی که می‌گذرد ابعاد جدیدی از فاجعه حقوق بشری علیه حمید نوری روشن می‌شود و این ابعاد هرکدام شاخص‌های زیر پا قرار دادن حقوق مسلم بشریت هستند. از روز اول مشخص بود که همه این موارد مهندسی شده است، راه برای استفاده برابر از حقوق قانونی از ابتدا به روی آقای نوری بسته شده است، شهود تهدید می‌شوند. آیا تهدید شهود مغایر اصول مسلم دادرسی نیست؟ طرف دیگر که در مقام شاکی است از کشور دیگر شهود خود را به دادگاه می‌آورد. سابقه ندارد که دادستان شهود را تهدید کند. وظیفه دادستان تامین امنیت شهود است نه مانع‌تراشی برای حضور آن‌ها، این موضوع نگران‌کننده است، وجدان جامعه بشری و حقوق بشر کجاست؟ این‌ها همه محدودیت‌هایی است که وجود دارد.» ستایشی گفت: «دو جلسه دیگر از مجموعه جلسات دادگاه تجدیدنظر آقای نوری در هفته گذشته برگزار شد، دادستانی سوئد از پذیرش شهودی که از طرف آقای نوری معرفی شدند و حاضر بودند در مورد اتهامات وارده بر وی شهادت دهند و حقایق را بگویند، جلوگیری کرده است. بررسی مدارک و قرائنی به صراحت نشان می‌دهد پلیس سوئد به صورت نامحسوس از طریق یک عضو ایرانی‌الاصل خود از آقای نوری جاسوسی می‌کرده است.» سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه این دادرسی قطعاً دادرسی منصفانه‌ای نیست، گفت: «درصدد تغییر شرایط ضدحقوق بشری نگهداری آقای نوری هستیم و نسبت به آن ابراز نگرانی می‌کنیم. تاسف جدی خود را نسبت به این شرایط اعلام می‌داریم. باشد که مجامع حقوق بشری و دادگاه سوئد و قضات آن که به استواری رای و رعایت موازین سوگند خورده‌اند بتوانند به این مسائل بپردازند و حق این فرد را تأدیه کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی