| کد مطلب: ۲۴۱۵۲

محمد غرضی: باید فیلترینگ را بردارند؛ بستن راه‌های ارتباطی تأثیرات معکوس دارد

محمد غرضی: باید فیلترینگ را بردارند؛ بستن راه‌های ارتباطی تأثیرات معکوس دارد

وزیر پیشین ارتباطات باور دارد که فیلترینگ نه تنها از رشد و شکوفایی استعدادهای مردم جلوگیری می‌کند، بلکه قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری آنها را نیز تضعیف می‌کند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، محمد غرضی که سکان داری سه دوره وزارت ارتباطات را در کارنامه خود دارد در واکنش به مسئله فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی در گفتگو با خبرگزاری "خبرآنلاین " نقطه‌نظری قابل‌تامل را مطرح می کند و می گوید با توجه به شرایط بحرانی و جنگ اطلاعاتی میان ایران و دشمنان، به ویژه آمریکا، اروپا و اسرائیل، دسترسی به اخبار صحیح و معتبر برای مردم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. او بر این باور است که مردم ایران توانایی تمیز دادن اطلاعات صحیح از نادرست را دارند و اگر اطلاعات بدون محدودیت و سریع به آنها برسد، می‌توانند بهتر قضاوت کنند و تصمیمات منطقی‌تری بگیرند.

وزیر ارتباطات دولت سازندگی در ادامه با تاکید بر اینکه فیلترینگ و محدودیت در دسترسی به اطلاعات، به زیان کشور خواهد بود اظهار می دارد: در شرایط فعلی که جنگی روانی و اطلاعاتی علیه ایران در جریان است، بستن راه‌های ارتباطی و محدود کردن مردم به جای کمک به تقویت امنیت، تأثیرات منفی و معکوسی خواهد داشت. در حقیقت، این گونه اقدامات نه تنها از رشد و شکوفایی استعدادهای مردم جلوگیری می‌کند، بلکه قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری آنها را نیز تضعیف می‌کند.

وی با بیان اینکه باید فیلترینگ را لغو کرد تا مردم بتوانند به‌راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در این نبرد پیچیده اطلاعاتی، با هوشیاری و آگاهی بیشتری عمل کنند. می افزاید: انسداد راه‌های ارتباطی در این مقطع حساس، منافع کشور را به خطر می‌اندازد.

غرضی بر لزوم فراهم کردن بسترهای ارتباطی آزاد و گسترده تأکید دارد و معتقد است که این آزادی اطلاعات و ارتباطات، ضمن افزایش آگاهی و رشد استعدادهای مردم، به تقویت موقعیت کشور در برابر تهدیدهای خارجی منجر خواهد شد.

کاندیدای ریاست جمهوری دوره یازدهم در پایان خاطر نشان می کند: در شرایطی که ایران با حملات رسانه‌ای و اطلاعاتی پیچیده از سوی دشمنان روبه‌رو است، لازم است که مردم با دسترسی به اخبار و اطلاعات صحیح و بدون سانسور، توانایی دفاع از خود و کشورشان را داشته باشند. این مسئله نه تنها به تقویت روحیه مردم کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش مشارکت آنها در دفاع از کشور می‌شود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی